Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.bsmu.edu.ua/handle/123456789/27040
Title: Principles of organizing the educational process in the discipline of internal medicine
Other Titles: Принципи організації освітнього процесу з дисципліни внутрішня медицина
Authors: Antoniv, A.A.
Kotsyubiychuk, Z.Y.
Banul, B.Yu.
Chibotaru, K.I.
Антонів, Альона Андріївна
Коцюбійчук, Зоряна Ярославівна
Банул, Богдана Юріївна
Чіботару, К.I.
Keywords: educational process
internal medicine
clinical pharmacology
students
освітній процес
внутрішня медицина
клінічна фармакологія
студенти
Issue Date: 2022
Publisher: Colloquium-journal (Польський міжнародний журнал наукових публікацій)
Abstract: Abstract. The article highlights the experience of organizing the pedagogical process in the discipline of internal medicine, which includes clinical pharmacology. The essence of the principle is to study the individual psychological and age characteristics of each student to maximize the quality of his education and development. An integral part of mastering the discipline is the acquisition of knowledge about the effects of drugs on the body of a sick person, methods of controlling the effective and safe use of drugs. To perform these tasks, teachers of clinical pharmacology are constantly working to improve the generally accepted and find new ways to optimize the educational process. Анотація. У статті висвітлені досвід організації освітнього процесу з дисципліни внутрішня медицина, що включає клінічну фармакологію. Сутність принципу полягає у вивченні індивідуальних психологічних і вікових особливостей кожного студента для максимального забезпечення підвищення якості його навчання та розвитку. Невід'ємною складовою опанування дисципліни є засвоєння знань впливу лікарських засобів на організм хворої людини, методів контролю ефективного і безпечного застосування препаратів. Для виконання цих завдань викладачі клінічної фармакології постійно працюють над удосконаленням загальноприйнятих і пошуком нових напрямів оптимізації навчального процесу.
URI: https://dspace.bsmu.edu.ua/handle/123456789/27040
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Antoniv A.A. et al. Principles_9-10_2022.pdf465.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.