Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.bsmu.edu.ua/handle/123456789/27070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШупер, Віра-
dc.contributor.authorШупер, Cергій-
dc.contributor.authorShuper, V.-
dc.contributor.authorShuper, S.-
dc.date.accessioned2025-07-25T09:32:18Z-
dc.date.available2025-07-25T09:32:18Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.otherDOI: 10.52058/2695-1592-2022-12(19)-141-149-
dc.identifier.urihttps://dspace.bsmu.edu.ua/handle/123456789/27070-
dc.description.abstractМета статті: встановити та оцінити стан соціально-психологічної адаптації студентів середніх курсів вищих навчальних закладів Буковини залежно від впливу медичних факторів та індивідуальних особливостей індивідів в умовах війни в Україні. Отже, виявлені результати суттєво відрізнялися від довоєнних показників та демонстрували зниження рівня соціально-психологічної адаптації загалом в усіх досліджуваних студентів. Також відзначена наявність негативного впливу зниження соціально-психологічної адаптації на вмотивованість до навчання та на поточні результати навчання. Ця ситуація може ускладнювати професійне становлення фахівців цього профілю та викликати труднощі саморегуляції в майбутньому, що потребує розробки системних заходів корекції факторів впливу медичного та немедичного походження з метою покращання їхньої соціально-психологічної адаптації. The purpose of the study: to establish and evaluate the state of social and psychological adaptation of students of middle courses of higher educational institutions of Bukovyna depending on the influence of medical factors and individual characteristics of individuals in the conditions of war in Ukraine. Therefore, the revealed results differed significantly from the pre-war indicators and demonstrated a decrease in the level of social and psychological adaptation in general in all studied students. The presence of a negative impact of a decrease in socio-psychological adaptation on motivation to study and on current study results is also noted. This situation can complicate the professional formation of specialists of this profile and cause difficulties in self-regulation in the future, which requires the development of systematic measures to correct influencing factors of medical and non-medical origin in order to improve their social and psychological adaptation.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherVěda a perspektivy (багатопрофільний міжнародний науковий журнал)uk_UA
dc.subjectсоціально-психологічна адаптаціяuk_UA
dc.subjectвійнаuk_UA
dc.subjectстуденти вищих навчальних закладівuk_UA
dc.subjectsocio-psychological adaptationuk_UA
dc.subjectwaruk_UA
dc.subjectstudents of higher educational institutionsuk_UA
dc.titleОцінка стану соціально-психологічної адаптації студентів середніх курсів вищих навчальних закладів Буковини в умовах війниuk_UA
dc.title.alternativeAssessment of the state of social and psychological adaptation of middle courses students of higher educational institutions of Bukovyna in the conditions of waruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shuper V. ta in. Otsinka_ukr_141-149_2022.pdf458.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.