Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/25350
Назва: Motivative aspects of teaching pharmacotherapy in the training of specialists in the laboratory diagnostics educational program
Автори: Filipets, N.D.
Filipets, O.O.
Kmet, O.G.
Ключові слова: motivation of students
laboratory diagnostics
Дата публікації: 2022
Видавництво: Буковинський державний медичний університет
Короткий огляд (реферат): Abstract. Laboratory diagnosis detects the early stages of pathological processes, monitors the dynamics of markers of the disease, which provides quality treatment and reduces the level of severe complications. At the same time, despite the tight integration into all areas of practical medical care and the crucial role in choosing tactics for the treatment of most diseases, the involvement of students in the field of "Technology of Medical Diagnosis and Treatment" and replenishment of laboratories by graduates remains an actual problem. Among the causes of the personnel crisis in the field of laboratory medicine is the lack of motivation of students in education. The article highlights the features of methodological approaches in the teaching of pharmacotherapy, which provide a motivational component in mastering the stages of the educational program at the Department of Pharmacology. The conclusion is made about the need for a harmonious combination of methodological approaches for the formation of educational and professional motivation of all at the stages of undergraduate education of medical laboratory assistants.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/25350
ISBN: 978-966-697-983-7
Розташовується у зібраннях:Секція 6. Новітні освітні технології (в т.ч. дистанційні технології) у професійній підготовці конкурентоспроможних медичних та фармацевтичних фахівців

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Filipets N.D. et al. Motivative aspects_330-332.pdf236.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.