Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/21394
Title: Роль критичного мислення в покращанні викладання фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплін
Other Titles: The role of critical thinking in improving the teaching of fundamental theoretical and clinical disciplines
Authors: Роговий, Юрій Євгенович
Білоокий, Олександр В'ячеславович
Білоокий, В'ячеслав Васильович
Rohovyi, Yu.Ye.
Bilookiy, O.V.
Bilookiy, V.V.
Keywords: критичне мислення
покращання навчального процесу
інтегративний підхід
«квітка лотоса»
«шість капелюхів Едварда де Боно»
critical thinking
improvement of the educational process
integrative approach
lotus flower
Edward de Bono's six hats
Issue Date: 2023
Publisher: Буковинський медичний вісник (науково-практичний журнал)
Abstract: Мета роботи – захистити точку зору, що впровадження технологій критичного мислення в навчальний процес буде сприяти покращанню підготовки фахівців медичної галузі з істотним поліпшенням якості викладання фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін. Висновки. Застосування технологій критичного мислення: «квітка лотоса», «шість капелюхів Едварда де Боно», фішбоун, «мозкових штурмів», інтелектуальних карт дозволяє удосконалити якість навчання з використанням інтегративного підходу патофізіології, що дасть можливість ефективно реалізувати компетентісний підхід та сприяти формуванню усвідомлення практичної діяльності лікаря.
Objective. Defend the point of view that the introduction of critical thinking technologies into the educational process will contribute to the improvement of the training of specialists in the medical field with a significant enhancement in the quality of teaching fundamental theoretical and clinical disciplines. Conclusions. The application of critical thinking technologies: the lotus flower, Edward de Bono's six hats, fishbone, brainstorming, intellectual maps allows to improve the quality of education using the integrative approach of pathophysiology, which will make it possible to effectively implement a competent approach and contribute to the formation of awareness of the practical activity of a doctor.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/21394
Appears in Collections:Буковинський медичний вісник



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.