Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20638
Название: Linguodidactic aspect of English multimedia content use in distance learning
Другие названия: Лінгводидактичний аспект застосування англомовного мультимедійного контенту в умовах дистанційного навчання
Авторы: Bebykh, V.V.
Lapa, G.M.
Бебих, Валентина Володимирівна
Лапа, Галина Миколаївна
Ключевые слова: distance learning
computer technologies
English language
multimedia technologies
foreign language competence
дистанційне навчання
комп’ютерні технології
англійська мова
мультимедійні технології
іншомовна компетенція
Дата публикации: 2022
Издательство: Клінічна та експериментальна патологія
Краткий осмотр (реферат): The objective of the article – to justify the methodological principles and basic components of the model of teaching English in distance learning. Research materials and methods include a model of organizing distance learning, which involves the use of computer technology as the basis of learning and the use of multimedia content as an integrated component of the comprehensive methodological support for learning English, in particular the process of forming English speaking skills and abilities. The method of formal analysis as well as structural and comparative methods were used in the research. Conclusions. The effectiveness of these learning technologies use is determined by the specific tasks of studying the discipline and the expediency of their use to ensure the implementation of supporting functions, the main ones of which are: 1. Determination of the management degree of the student’s educational activity by the teacher at all levels. 2. Determination of the management degree of one’s educational activities by the student himself. 3. Statistical analysis of the results of educational activities, which ensures the avoidance of assessment subjectivism. 4. Indirect guidance of independent educational activities, which prevents psychological stress. 5. Providing a feedback system 6. Ensuring self-control. 7. Efficiency of processing the assimilation results of educational information.
Мета роботи – обгрунтувати методичні принципи та базові компоненти моделі викладання англійської мови в умовах дистанційного навчання. Висновки. Ефективність використання зазначених технологій навчання обумовлена конкретними завданнями вивчення дисципліни та доцільністю їх використання для забезпечення реалізації підтримуючих функцій, основними серед яких є: 1. Детермінація ступеня управління навчальною діяльністю студента викладачем на всіх рівнях. 2. Детермінація ступеня управління своєю навчальною діяльністю самим студентом. 3. Статистичний аналіз результатів навчальної діяльності, який забезпечує уникнення суб’єктивізму оцінювання. 4. Опосередковане керівництво самостійною навчальною діяльністю, яке запобігає психологічній напрузі. 5. Забезпечення системи зворотного зв’язку. 6. Забезпечення самоконтролю. 7. Оперативність обробки результатів засвоєння навчальної інформації.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20638
Располагается в коллекциях:Клінічна та експериментальна патологія

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Bebykh VV, Lapa GM_Linguodidactic aspect of English multimedia content use in distance learning_2022.pdf390.63 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.