Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16524
Назва: Навчання української мови як іноземної з урахуванням особистісно орієнтованого підходу та ключових компетентностей в Буковинському державному медичному університеті
Інші назви: Обучение украинского языка как иностранного с учетом личностно ориентированного подхода и ключевых компетентностей в Буковинском государственном медицинском университете
Teaching Ukrainian as a foreign language taking into account a personality-oriented approach and core competencies at Bukovinian State Medical University
Автори: Бабух, Надія
Георгіце, Інна
Руснак, Юлія Маноліївна
Бабух, Н.
Георгицэ, И.
Руснак, Ю.М.
Babukh, N.
Heorhitse, I.
Rusnak, Yu.M.
Ключові слова: средства
методы личностно ориентированного подхода
ключевые компетентности
украинский язык как иностранный
means
methods of personality-oriented approach
core competencies
Ukrainian as a foreign language
Дата публікації: 2019
Видавництво: Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Короткий огляд (реферат): В статье рассмотрены педагогические средства и методы, способствующие личностно ориентированному подходу в обучении и развитии ключевых компетентностей будущего врача на занятиях украинского языка как иностранного в Буковинском государственном медицинском университете. Актуальность исследования обусловлена необходимостью освещения проблем преподавания украинского языка как иностранного с помощью различных педагогических методов и форм. Методы исследования обусловлены его целями и задачами. В работе использованы описательный метод, наблюдение, классификации. Научная новизна работы заключается в том, что впервые проанализированы роль ключевых компетентностей и значение личностно ориентированного подхода для обучения украинского языка как иностранного студентов-медиков. Выводы. Определено содержание ключевых компетентностей и путей их реализации посредством использования различных средств и методов с учетом личностно ориентированного подхода к обучению украинского языка как иностранного. Objectives. In the article pedagogical tools and methods that promote a personality-oriented approach in teaching and developing the core competencies of a future doctor in the classes of Ukrainian as a foreign language at Bukovinian State Medical University are described. Research methods are determined by its goals and objectives. In the paper descriptive, observation, classification methods are used. The relevance of the article is determined by the need to cover the problems of teaching Ukrainian as a foreign language through a variety of pedagogical methods and forms. The scientific novelty of the work lies in the fact that for the first time the role in the development of core competencies and the importance of a personality-oriented approach for teaching Ukrainian as a foreign language to medical student are analyzed. Conclusions. The content of core competencies and their ways of application is determined by using various means and methods taking into account a personality-oriented approach to teaching Ukrainian as a foreign language. It can be concluded that a personality-oriented approach in the process of teaching Ukrainian as a foreign language is one of the most effective for the practical implementation of the core competences development of foreign students and needs further careful study.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16524
Розташовується у зібраннях:Статті. Кафедра суспільних наук та українознавства

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
APSN_3_2019_25.pdf305.1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.