Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14996
Title: Модульно-рейтингова система навчання та контролю як етап переходу до кредитно-модульної системи навчання з дисципліни "Мікробіологія" зі спеціальності "Сестринська справа"
Other Titles: Модульно-рейтинговая система обучения и контроля как етап перехода к кредитно-модульной системе обучения с дисциплины "Микробиология" из специальности "Сестринское дело"
The module-rating system of teching and control as a stage of transition to the credit-module system of teaching in the subject – "Microbiology in speciality – "Nurse Business"
Authors: Бичек, Т.П.
Кузик, Ф.В.
Бычек, Т.П.
Кузык, Ф.В.
Bychek, T.P.
Kuzyk, F.V.
Keywords: модуль
рейтинг
модульно-рейтингова система
ранжування
силібус
модуль
рейтинг
кредит
модульно-рейтинговая система
ранжирование
силибус
module
rating
module-rating system
ranking
syllabus
Issue Date: 2007
Publisher: Буковинський медичний вісник
Abstract: Проведено педагогічний експеримент із використання модульно-рейтингової системи на спеціальності "Сестринська справа". Доведено, що модульно-рейтингова система контролю знань, допомагає своєчасно, у повному обсязі провести діагностику навчання, дозволяє ранжувати, визначати першого і останнього, що вносить елемент змагання в навчальний процес. Вона як підсумок – студент набирає суму балів, яка зумовлює його рейтинг.
Проведено педагогический эксперимент по использованию модульно-рейтинговой системы на специальности "Сестринское дело". Модульно-рейтинговая система контроля знаний помогает своевременно, в полном объеме провести диагностику обучения, позволяет ранжировать, определять первого и последнего, что вносит элемент соревнования в учебный процесс. Она как итог дает возможность студенту набирать сумму баллов, которая составляет его рейтинг.
A pedagogical experiment of applying the credit-rating system to the speciality – "Nurse Business" has been carried out. It has been corroborated that the modul-rating system of knowledge control helps perform the diagnostics оf training, in full measure and in time, affords to rank, to spot the top student and the weakest one and that introduced an element of competition into the teaching procedure. To sum it up, a student scores и total sum of points which stipulates his rating.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14996
Appears in Collections:Буковинський медичний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БМВ_2007_спец_019.pdf220.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.