Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.bsmu.edu.ua/handle/123456789/27214
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВласик, Любов Йосипівна-
dc.contributor.authorГопко, Наталія Василівна-
dc.date.accessioned2025-10-13T10:25:54Z-
dc.date.available2025-10-13T10:25:54Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationВласик, Л. Й., Гопко, Н. В. (2022). Методики дослідницького навчання у рамках викладання предмета «Соціальна медицина, громадське здоров’я». Медична освіта, №4, с. 10–16. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2022.4.13622 Vlasyk, L. Y., & Hopko, N. V. (2022). Research Education Methods in the Framework of Teaching the Subject “Social Medicine, Public Health”. Medical Education, No. 4, pp. 10–16. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2022.4.13622uk_UA
dc.identifier.otherORCID https://orcid.org/0000-0002-9241-5152-
dc.identifier.otherORCID https://orcid.org/0000-0002-6612-2620-
dc.identifier.otherDOI 10.11603/m.2414-5998.2022.4.13622-
dc.identifier.otherУДК 378.091.33-027.22:001.8:614-
dc.identifier.urihttps://dspace.bsmu.edu.ua/handle/123456789/27214-
dc.descriptionМЕДИЧНА ОСВІТА. 2022. № 4uk_UA
dc.description.abstractАнотація. У сучасній освіті залишаються прогалини в чіткому розумінні процесів взаємодії наукових досліджень і викладання та їх впливу на ефективність підготовки медичних кадрів. Відомо, що науково-інтенсивний характер закладів створює особливе ідеальне освітнє середовище для студентів, яке сприяє їм розвинути навички, необхідні для широкого спектра професійної діяльності, спонукає до проведення досліджень у клінічній практиці, безперервної медичної освіти та професійного розвитку у майбутньому. Нашою метою стало дослідити використання різних методів дослідницького навчання у викладанні предмета «Соціальна медицина, громадське здоров’я». Даний освітній компонент, з одного боку, навчає, як проводити дослідження, з іншого – сам є предметом вивчення, адже система охорони здоров’я та громадське здоров’я знаходяться в тривалому періоді реформування та змін. Досліджено, що у процесі викладання поєднуються різні методики дослідницького навчання, але вони передусім орієнтовані на викладача: вивчення поточних тем на прикладі результатів наукових досліджень (research-led) і вивчення та оцінка різних методів дослідження (research-oriented). Потребують розвитку методики, орієнтовані на студента: викладання на основі власних тематичних досліджень здобувачів (research-based) та залучення студентів до наукових дискусій (research- tutored). Повноцінна позааудиторна форма підготовки студентів, зокрема формування у них дослідницької компетентності, можлива у рамках студентського наукового товариства. Відмічено зацікавленість студентів у систематичному дослідженні самого освітнього процесу в закладі, зокрема його особливостей у період епідеміологічних обмежень. Потребують подальшого дослідження методики залучення здобувачів до дослідницької діяльності в освітньому процесі з урахуванням потенційних ризиків такого навчання. Abstract. In modern education, gaps are remained in a clear understanding of the processes of interaction between research and teaching and their impact on the effectiveness of training medical personnel. The research-intensive nature of the institutions is known to create a special ideal educational environment for students, help them develop the skills needed for a wide range of careers, encourage research in clinical practice, and promote continuing medical education and professional development in the future. Our goal was to investigate the use of different categories of research-informed learning in the teaching of the subject “Social Medicine, Public Health”. This educational component, on the one hand, teaches how to conduct research, on the other hand, it is itself a subject of study, because the health care system and public health are in a long period of reform and changes. It has been researched that in the process of teaching various methods of research learning are combined, but they are primarily focused on the teacher: the study of current topics on the example of scienti c research results (research-led) and the study and evaluation of various research methods (research-oriented). Student-oriented methods should be developed: teaching based on the applicants’ own case studies (research-based) and engaging students in scientic discussions (research-tutored). A full edged extracurricular form of training students, in particular, the formation of their research competence is the student scientic society. The interest of students in the systematic study of the educational process itself in the institution, in particular, its features during the period of epidemiological restrictions, was noticed. There is a necessity for further study of the methodology for attracting applicants to research activities in the educational process, taking into account the potential risks of such training.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ Україниuk_UA
dc.subjectкомпетентностіuk_UA
dc.subjectдослідницьке навчанняuk_UA
dc.subjectпотенційні ризикиuk_UA
dc.subjectcompetencesuk_UA
dc.subjectresearch-informed teaching;uk_UA
dc.subjectpotential risksuk_UA
dc.titleМетодики дослідницького навчання у рамках викладання предмета ‘Соціальна медицина, громадське здоров’я’”uk_UA
dc.title.alternativeResearch Education Methods in the Framework of Teaching the Subject “Social Medicine, Public Health”uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті. Кафедра соціальної медицини та ООЗ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vlasyk L.Y. et al. Research_ukr_10-16_2022.pdf297.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.