Короткий опис(реферат):
Проаналізовано зміни в стратегії розвитку навчального процесу, особливо при безперервному професійному розвитку (БПР) лікарів і фармацевтів, каталізовані сучасними інформаційними технологіями. Підкреслюється думка, що термін «класна кімната», принаймні в його традиційному розумінні, більше не може охоплювати місце, де відбувається навчання. Очевидно, що простір, у якому відбувається навчання, більше не є просто фізичним; це також віртуальний простір. Відповідно змінюються уявлення про освітній процес. Відправною точкою для переосмислення навчальних просторів для підтримки БПР лікарів і фармацевтів являється нове бачення навчальної діяльності, що ці простори повинні підтримувати. Це бачення має ґрунтуватися на новій теорії освіти, а також на визнанні індивідуальних характеристик лікарів і викладачів, які використовують ці простори. Крім того слід ураховувати особливу культуру закладу. Організаційна структура та фінансові обставини також мають ураховуватися. Створення дизайну навчального простору – довгостроковий проєкт, що має включати формування та підтримку консенсусу серед усіх учасників викладання навчальних матеріалів, бачення навчальної програми та врахування нових технологій. Background. The analyzed changes in the strategy of the development of the educational process, especially during the continuous professional development (CPD) of doctors and pharmacists, are catalyzed by modern information technologies. It is emphasized that the term “classroom”, at least in its traditional sense, can no longer cover the place where learning takes place. Conclusions. 1. The starting point for rethinking educational spaces to support BPR of doctors and pharmacists is a new vision of educational activities that these spaces should support. This vision must be based on a new theory of education, as well as on the recognition of the individual characteristics of the doctors and teachers who use these spaces. In addition, the special culture of the institution should be taken into account. Organizational structure and financial circumstances should also be considered. 2. Creation of the design of the educational space is a long-term project that should include the formation and maintenance of consensus among all participants in the teaching of educational materials, the vision of the educational program, and taking into account new technologies.