Короткий опис(реферат):
Анотація. Стаття присвячена розвитку освіти дорослих, її андрагогічним принципам та впливу на якість неперервної педагогічної освіти. Проаналізовано значення розвитку андрагогіки як науки, що дозволяє формулювати і реалізовувати основні цілі освіти дорослих в контексті життєвого шляху людини.
В дослідженні визначена практична мета андрогогіки: обґрунтувати, довести, переконати в необхідності людини (або людства) дорослішати духовно, психологічно, соціально. У статті зроблений акцент на спроможність сприяти оволодінням дорослою людиною тими знаннями, навичками, уміннями, якостями, яких їй не вистачає для досягнення відповідного рівня компетентності. Авторами наданої праці підкреслено необхідність розробки спеціальних вправ і тренінгів, що дозволяють оволодіти андрагогічними моделями і технологіями взаємодії з навколишнім світом.
В роботі розглянута різниця освіти дітей та освіти дорослих – це досвід та його використання в освіті. Саме досвід дає людині дорослість і зрілість, він також породжує проблеми, які дорослі прагнуть вирішити у процесі навчання. Дорослий учень сприймає освітній процес, як засіб для вирішення власних труднощів у реальному житті. Авторами розглянуті результати навчання отримані шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти, які визнаються в порядку, визначеному законодавством України. Крім того, інтерпретовані основні проблеми, які зумовлюють потребу у неперервному навчанні дорослої людини. Для роботодавця більш ефективним є підвищення кваліфікації своїх співробітників в системі неперервного навчання, аніж залучення нових кадрів. В роботі проаналізовано роль особистості дорослої людини, описано феномен обдарованості дорослих, який передбачає розвинену пізнавальну мотивацію, інтелектуальний розвиток, здатність до креативності. Авторами статті досліджені основні фактори, які визначають специфіку навчання дорослого (вік, освітні та життєві потреби, індивідуальні особливості, життєвий досвід, особливості психіки та фізіології). Також показано переваги логічно побудованої програми і принципів, які ставлять за мету орієнтацію навчання на практику. Abstract. The article is devoted to the development of adult education, its andragogical principles and influence on the quality of continuous pedagogical education. The significance of the development of andragogy as a science that allows formulating and implementing the main goals of adult education in the context of a person's life path is analyzed.
The study defined the practical purpose of androgogy: to substantiate, prove, convince of the need for a person (or humanity) to mature spiritually, psychologically, and socially. The article emphasizes the ability to help an adult master the knowledge, skills, abilities, and qualities that he lacks to achieve the appropriate level of competence. The authors of the presented work emphasized the need to develop special exercises and trainings that allow mastering andragogic models and technologies of interaction with the surrounding world.
The paper examines the difference between children's education and adult education – this is experience and its use in education. It is experience that gives a person maturity and maturity, it also creates problems that adults seek to solve in the process of learning. An adult student perceives the educational process as a means of solving one's own difficulties in real life. The study results considered by the authors are obtained through formal, informal and informal education, which are recognized in the manner determined by the legislation of Ukraine. In addition, the main problems that determine the need for continuous education of an adult are interpreted. For an employer, it is more effective to improve the qualifications of its employees in the system of continuous training than to attract new personnel.
The paper analyzes the role of the personality of an adult, describes the phenomenon of adult giftedness, which involves developed cognitive motivation, intellectual development, and the ability to be creative. The authors of the article researched the main factors that determine the specifics of adult education (age, educational and life circumstances, individual characteristics, life experience, psychological and physiological characteristics). It also shows the advantages of a logically structured program and principles that aim to focus training on practice.