Короткий опис(реферат):
Мета роботи – дослідити внутрішні та зовнішні детермінанти психологічної адаптації іноземних студентів в умовах карантину, спричиненого Covid-19.
Висновки. Психологічна адаптація є важливою складовою, яка покращує процес оволодіння іноземними студентами фаховими компетентностями в закладах вищої медичної освіти. Психологічна та фізична адаптації зберігаються на досить високому рівнях у переважної кількості здобувачів вищої медичної освіти з числа іноземних громадян в умовах змішаної форми навчання під час пандемії, спричиненої Covid-19.
The aim of research – to study the internal and external determinants of psychological adaptation of foreign students in the conditions of quarantine caused by Covid 19.
Conclusions. Psychological adaptation is an important component that improves the process of mastering professional competencies by foreign students in institutions of higher medical education. Psychological and physical adaptations are maintained at a fairly high level in the majority of students of higher medical education from among foreign citizens in the conditions of a mixed form of education during the pandemic caused by Covid-19.