DSpace Repository

The use of podcasting technology in teaching «Ukrainian language as a foreign» in the Ukrainian medical higher educational institutions

Show simple item record

dc.contributor.author Leshchenko, T.
dc.contributor.author Zhovnir, M.
dc.contributor.author Grinko, N.
dc.contributor.author Лещенко, Т.
dc.contributor.author Жовнір, М.
dc.contributor.author Гринько, Н.
dc.contributor.author Лещенко, Т.
dc.contributor.author Жовнир, М.
dc.contributor.author Гринько, Н.
dc.date.accessioned 2021-12-07T07:33:47Z
dc.date.available 2021-12-07T07:33:47Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.other УДК 378.6:61.016:811.161:2'243.091.33-028.17:004
dc.identifier.uri http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18398
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of forming a foreign medical student linguistic personality: it's linguistic, speech, communication and socio-cultural competencies. The work focuses on the inseparability of communicative skills from the actualization of the task of systematic use of innovative didactic methods and techniques, as well as forms of work, bulk resources that ensure the involvement of students in the dialogue of cultures with the purpose of their successful integration into the national intellectual and educational space. This intelligence focuses on the introduction of various information and communication technologies into the educational process. The advantages of pedagogical innovation in comparison with traditional methods of presenting educational information are pointed out. In the view of the authors' proposed article – podcasting technology. The researchers interpreted the term podcasts, presented and analyzed the common typological paradigms of podcasts. The expediency and rationality of the use of podcasts of Ukrainian studies in the discipline «Ukrainian as a Foreign Language» in the medical university are substantiated. The transcript of the training podcast is presented, which can be used in practical lessons in the discipline «Ukrainian as a Foreign Language» (IIIrd course, speciality «Medicine»). The topic of practical training is «Hospital. Structure of medical establishment». The work uses a descriptive-analytical method, a general-linguistic method of scientific description, a method of comparison, and appeals to special linguistic methods and techniques, including discourse analysis. Статтю присвячено проблемі формування мовної особисті іноземного студента-медика, його мовної, мовленнєвої, комунікативної й соціокультурних компетенцій. У праці акцентовано на невіддільності комунікативної вправності від актуалізації завдання системного використання інноваційних дидактичних методів і прийомів, а також форм роботи, ресурсів, що забезпечують залучення студентів до діалогу культур із метою їхньої успішної інтеграції до вітчизняного інтелектуально-освітнього простору. У цій розвідці зосереджено увагу на впровадженні різноманітних інформаційно-комунікаційних технологій у вишівський навчально-виховний процес. Указано на переваги педагогічної інноватики у порівнянні з традиційними методами подачі навчальної інформації. У полі зору авторів пропонованої статті – технологія подкастингу. Статья посвящена проблеме формирования языковой личности иностранного студента-медика, его речевой, коммуникативной и социокультурных компетенций. В работе акцентировано на неотделимости коммуникативной підготовки от актуализации задачи системного использования инновационных дидактических методов и приемов, а также форм работы, актуальних ресурсов, обеспечивающих вовлечение студентов в диалог культур с целью их успешной интеграции в отечественное интеллектуально-образовательное пространство. В этом исследовании внимание сосредоточено на внедрении различных информационно-коммуникационных технологий в вузовский учебно-воспитательный процесс. Указано на преимущества педагогической инноватики по сравнению с традиционными методами подачи учебной информации. В поле зрения авторов предлагаемой статьи – технология подкастинга. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Наукове видання «Мова і культура» uk_UA
dc.subject innovative technologies uk_UA
dc.subject podcast uk_UA
dc.subject foreign student uk_UA
dc.subject Ukrainian as a foreign language uk_UA
dc.subject medical university uk_UA
dc.subject інноваційні технології uk_UA
dc.subject подкаст uk_UA
dc.subject студент-іноземець uk_UA
dc.subject українська мова як іноземна uk_UA
dc.subject медичний виш uk_UA
dc.subject инновационные технологии uk_UA
dc.subject подкаст uk_UA
dc.subject студент-иностранец uk_UA
dc.subject украинский язык как иностранный uk_UA
dc.subject медицинский вуз uk_UA
dc.title The use of podcasting technology in teaching «Ukrainian language as a foreign» in the Ukrainian medical higher educational institutions uk_UA
dc.title.alternative Використання технології подкастингу під час вивчення дисципліни «Українська мова як іноземна» у вищих медичних закладах освіти uk_UA
dc.title.alternative Использование технологии подкастинга при изучении дисциплины «Украинский язык как иностранный» в высших медицинских учебных заведениях uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account