Abstract:
Резюме. Однією із найактуальніших проблем сьогодення був і залишається дорожній травматизм. За даними ВООЗ смертність унаслідок аварій на дорогах зросла до 1,35 мли людей на рік, або в середньому близько 3700 летальних випадків щодня. Крім того, десятки мільйонів людей отримують різноманітні травми. Слід зазначити, що експертиза характеру і механізмів утворення тілесних ушкоджень при автомобільній травмі завжди вважалася актуальною і складною проблемою судово-медичної науки і практики. Особливу складність з експертних позицій при травмі всередині салону автомобіля набуває встановлення місця розташування потерпілих. У судово-медичній літературі питання про диференціацію ушкоджень у водіїв і пасажирів досі залишається недостатньо вивченим, особливо беручи до уваги факт збільшення кількості й різноманітності автомобілів, зміна їх конструктивних особливостей та оснащення засобами захисту.
Резюме. Одной из самых актуальных проблем современности был и остается дорожный травматизм. По данным ВОЗ смертность вследствие аварий на дорогах возросла до 1,35 млн человек в год, или в среднем около 3700 летальных случаев в день. Кроме того, десятки миллионов людей получают различные травмы. Следует отметить, что экспертиза характера и механизма образования телесных повреждений при автомобильной травме всегда считалась актуальной и сложной проблемой судебно-медицинской науки и практики. Особую сложность с экспертных позиций при травме внутри салона автомобиля приобретает установление местоположения потерпевших, в судебно-медицинской литературе вопрос о дифференциации повреждений у водителя и пассажиров до сих пор остается недостаточно изученным, особенно принимая во внимание факт увеличения количества и разнообразия автомобилей, изменение их конструктивных особенностей и оснащение средствами защиты.
Summary. One of the most pressing problems today is road traffic injuries. According to the WHO, road deaths have risen to 1.35 million a year, or an average of about 3,700 deaths each day. In addition, tens of millions of people receive various injuries. It should be noted that the examination of the nature and mechanisms of injuries in car accidents has always been considered a relevant and complex problem of forensic science and practice. Of particular difficulty from an forensic expert standpoint are cases of injury inside the car and establishing the location of the victims. In the forensic literature, the issue of differentiation of injuries in drivers and passengers still remains insufficiently studied, especially taking into account the increasing number and variety of cars, changes in their design features and protective equipment.