Короткий опис(реферат):
У статті проаналізовано методичні підходи щодо організації та виконання студентами-провізорами практичних завдань із біології з основами генетики, які стосуються вивчення ними медичної гельмінтології. Наведено приблизний перелік та зміст завдань самостійної навчально-дослідницької роботи студентів, які спрямовані на формування в них практичних навичок та компетентностей, необхідних для їхньої майбутньої професійної діяльності.
Мета роботи – розглянути методику організації та виконання студентами фармацевтичного факультету практичних завдань при вивченні ними плоских та круглих червів – паразитів людини на заняттях із біології з основами генетики.
Висновок. Виконуючи на практичних заняттях із біології з основами генетики наведені вище завдання самостійної навчально-дослідницької роботи, студенти-провізори не тільки поглиблюють та закріплюють свої теоретичні знання про гельмінтів – паразитів людини та їх роль у розвитку паразитарних хвороб, але й формують практичні навички щодо ідентифікації їх основних представників, визначення місця гельмінтозів серед інших інвазійних захворювань людини, заходів профілактики відповідних захворювань. У процесі виконання студентами-провізорами практичних завдань із медичної гельмінтології забезпечується формування в них інтегральних, загальних та спеціальних компетентностей.
В статье проанализированы методические подходы к организации и выполнению студентами-провизорами практических заданий по биологии с основами генетики, касающихся изучения ими медицинской гельминтологии. Приведены примерный перечень и содержание заданий самостоятельной учебно-исследовательской работы студентов, направленных на формирование у них практических навыков и компетенций, необходимых для их будущей профессиональной деятельности.
Цель работы – рассмотреть методику организации и выполнения студентами фармацевтического факультета практических заданий при изучении ими плоских и круглых червей – паразитов человека на занятиях по биологии с основами генетики.
Вывод. Выполняя на практических занятиях по биологии с основами генетики приведенные выше задания самостоятельной учебно-исследовательской работы, студенты-провизоры не только углубляют и закрепляют свои теоретические знания о гельминтах – паразитах человека и их роли в развитии паразитарных болезней, но и формируют практические навыки по идентификации их основных представителей, определению гельминтозов среди других инвазионных заболеваний человека, мер профилактики соответствующих заболеваний. В процессе выполнения студентами-провизорами практических заданий по медицинской гельминтологии обеспечивается формирование у них интегральных, общих и специальных компетенций.
Objective – to consider the method of organization and performance by the students of the Pharmacy Faculty of practical tasks when studying flat and round worms – human parasites in biology classes with the bases of genetics.
Brief description of the work. The article analyzes the methodological approaches to the organization and implementation by students-pharmacists of practical tasks in biology with the bases of genetics, concerning medical helminthology studied by them. An approximate list and content of tasks of independent educational and research work of students, aimed at the formation of practical skills and competencies necessary for their future professional activity, are adduced.
Conclusion. Performing the above tasks of independent educational research in practical classes in biology with the bases of genetics, students-pharmacists do not only deepen and consolidate their theoretical knowledge about helminthes – human parasites and their role in the development of parasitic diseases, but also develop practical skills to identify them, main representatives, determining the place of helminthiasis among other invasive human diseases, measures for prevention of relevant diseases. In the process of performing practical tasks in medical helminthology by students-pharmacists, the formation of integral, general and special competencies is ensured in them.