Короткий опис(реферат):
Актуальність. Розвиток вищої медичної освіти в сучасних умовах супроводжується збільшенням інформаційного навантаження на студентів, що спричиняє певні труднощі адаптації у студентів перших років навчання, особливо серед іноземних громадян.
Мета роботи – вивчити особливості окремих показників адаптації іноземних студентів 2-го курсу медичного факультету №3 ВДНЗ України "Буковинський державний медичний університет" до навчання.
Матеріал і методи. У ході дослідження проведено опитування 75 іноземних студентів віком (19,25 ± 0,183) років, серед яких 30 юнаків та 45 дівчат. Опитування проводилося шляхом анкетування англійською мовою із визначенням таких показників соціально-психологічної адаптації, як нервово-психічна стійкість, комунікативний потенціал, рівень соціалізації, девіантна поведінка та особистісний адаптивний потенціал.
Результати. Проведене дослідження рівня адаптації іноземних студентів 2-го курсу показало, що для більшості опитаних притаманний досить низький або недостатній рівень опірності до психічних і фізичних навантажень, відносно низький рівень комунікативності та соціалізації, але не притаманна схильність до відхильної поведінки. У цілому рівень соціально-психологічної адаптації іноземних студентів 2-го курсу досить низький, що потребує корекції та більшої уваги з боку викладачів і наставників.
Висновок. У закладах вищої медичної освіти слід враховувати особливості адаптації іноземних студентів до нових умов існування і навчання.
Актуальность. Развитие высшего медицинского образования в современных условиях сопровождается увеличением информационной нагрузки на студентов, что вызывает определенные трудности адаптации у студентов первых лет обучения, особенно среди иностранных граждан. Цель работы – изучить особенности отдельных показателей адаптации иностранных студентов 2-го курса медицинского факультета №3 ВГУЗ Украины "Буковинский государственный медицинский университет" к обучению.
Материал и методы. В ходе исследования был проведен опрос 75 иностранных студентов в возрасте (19,25 ± 0,183) лет, среди которых 30 юношей и 45 девушек. Опрос проводился путем анкетирования на английском языке с последующим определением таких показателей социально-психологической адаптации, как нервно-психическая устойчивость, коммуникативный потенциал, уровень социализации, девиантное поведение и личностный адаптивный потенциал.
Результаты. Проведенное исследование уровня адаптации иностранных студентов 2-го курса показало, что для большинства опрошенных присущий довольно низкий или недостаточный уровень сопротивляемости к психическим и физическим нагрузкам, относительно низкий уровень коммуникативности и социализации, но отсутствует склонность к девиантному поведению. В целом уровень социально-психологической адаптации иностранных студентов 2-го курса достаточно низкий, что требует коррекции и большего внимания со стороны преподавателей и наставников.
Вывод. В учреждениях высшего медицинского образования следует учитывать особенности адаптации иностранных студентов к новым условиям существования и обучения.
Actuality. The development of higher medical education in modem conditions is accompanied by an increase in information load on students, which causes some difficulties for students to adapt in the first years of study, in particular among foreign citizens.
Aim of work – to study the features of individual indicators of adaptation of foreign second-year students of medical faculty №3 to studying at the HSEE of Ukraine "Bukovinian State Medical University".
Material and methods. During the research, 75 foreign students (30 boys and 45 girls) aged 19.25 ± 0.183 were interviewed. The interrogation was conducted by means of a questionnaire in English, with the definition of such indicators of social and psychological adaptation as neuro-psychic speed, communicative potential level of social development, deviant behavior and personal adaptive potential
Results. The study of the adaptations level of foreign students of the 2 year of study showed that most respondents have a relatively low or insufficient level of resistance to mental and physical stress, a relatively low level of communication and socialization, but not prone to the deviant behavior In general the level of socio-psychological adaptation of foreign second-year students is quite low, which requires correction and more attention from teachers and mentors.
Conclusion. In the higher medical institutions should be taken into account the peculiarities of adaptation of foreign students to the new living conditions of existence and study.