DSpace Repository

Навчання української мови як іноземної з урахуванням особистісно орієнтованого підходу та ключових компетентностей в Буковинському державному медичному університеті

Show simple item record

dc.contributor.author Бабух, Надія
dc.contributor.author Георгіце, Інна
dc.contributor.author Руснак, Юлія Маноліївна
dc.contributor.author Бабух, Н.
dc.contributor.author Георгицэ, И.
dc.contributor.author Руснак, Ю.М.
dc.contributor.author Babukh, N.
dc.contributor.author Heorhitse, I.
dc.contributor.author Rusnak, Yu.M.
dc.date.accessioned 2021-02-18T13:34:04Z
dc.date.available 2021-02-18T13:34:04Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.other UDK 378.147.016:811.161.l]-054.6-057.87
dc.identifier.other DOI 10.24061/2411-6181.3.2019.132
dc.identifier.uri http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16524
dc.description.abstract В статье рассмотрены педагогические средства и методы, способствующие личностно ориентированному подходу в обучении и развитии ключевых компетентностей будущего врача на занятиях украинского языка как иностранного в Буковинском государственном медицинском университете. Актуальность исследования обусловлена необходимостью освещения проблем преподавания украинского языка как иностранного с помощью различных педагогических методов и форм. Методы исследования обусловлены его целями и задачами. В работе использованы описательный метод, наблюдение, классификации. Научная новизна работы заключается в том, что впервые проанализированы роль ключевых компетентностей и значение личностно ориентированного подхода для обучения украинского языка как иностранного студентов-медиков. Выводы. Определено содержание ключевых компетентностей и путей их реализации посредством использования различных средств и методов с учетом личностно ориентированного подхода к обучению украинского языка как иностранного. Objectives. In the article pedagogical tools and methods that promote a personality-oriented approach in teaching and developing the core competencies of a future doctor in the classes of Ukrainian as a foreign language at Bukovinian State Medical University are described. Research methods are determined by its goals and objectives. In the paper descriptive, observation, classification methods are used. The relevance of the article is determined by the need to cover the problems of teaching Ukrainian as a foreign language through a variety of pedagogical methods and forms. The scientific novelty of the work lies in the fact that for the first time the role in the development of core competencies and the importance of a personality-oriented approach for teaching Ukrainian as a foreign language to medical student are analyzed. Conclusions. The content of core competencies and their ways of application is determined by using various means and methods taking into account a personality-oriented approach to teaching Ukrainian as a foreign language. It can be concluded that a personality-oriented approach in the process of teaching Ukrainian as a foreign language is one of the most effective for the practical implementation of the core competences development of foreign students and needs further careful study. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Актуальні питання суспільних наук та історії медицини uk_UA
dc.subject средства uk_UA
dc.subject методы личностно ориентированного подхода uk_UA
dc.subject ключевые компетентности uk_UA
dc.subject украинский язык как иностранный uk_UA
dc.subject means uk_UA
dc.subject methods of personality-oriented approach uk_UA
dc.subject core competencies uk_UA
dc.subject Ukrainian as a foreign language uk_UA
dc.title Навчання української мови як іноземної з урахуванням особистісно орієнтованого підходу та ключових компетентностей в Буковинському державному медичному університеті uk_UA
dc.title.alternative Обучение украинского языка как иностранного с учетом личностно ориентированного подхода и ключевых компетентностей в Буковинском государственном медицинском университете uk_UA
dc.title.alternative Teaching Ukrainian as a foreign language taking into account a personality-oriented approach and core competencies at Bukovinian State Medical University uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account