Интеллектуальные Фонды БГМУ

Peculiarities of application of communicative method of studying Ukrainian language as foreign one at higher medical educational institution

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Tsurkan, Maria
dc.contributor.author Цуркан, М.
dc.contributor.author Цуркан, М.В.
dc.date.accessioned 2021-02-18T12:51:58Z
dc.date.available 2021-02-18T12:51:58Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.other UDK 378.147:81
dc.identifier.other DOI 10.24061/2411-6181.1.2018.13
dc.identifier.uri http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16522
dc.description.abstract The aim of the article is description and analysis of peculiarities of application of communicative method in teaching Ukrainian language as foreign one at medical universities. Teaching Ukrainian language as foreign one performs not only communicative role, it foremost designed to provide foreign students ability to obtain knowledge of all subjects at professional level, which students need in order to form theoretical basis and practical skills in future profession. We have been used the following methods of investigation: descriptive, synthesis and generalization of scientific theories. The novelty of the work consists in that specificity of application of communicative method is still not considered at appropriate level namely at medical universities of Ukraine. Conclusions. It has been defined that communicative approach for studying foreign languages gives the possibility for a teacher to teach foreign students to model lingual interactions, to use language as means of social action and interaction under the conditions of specific situations of communication. Целью статьи является описание и анализ особенностей использования коммуникативного метода в преподавании украинского языка как иностранного в медицинских университетах. В работе применены следующие методы исследования: описательный; синтеза и обобщения научных теорий. Новизна работы заключался том, что до сих пор на должном уровне не рассмотрена специфика применения коммуникативного метода именно в медицинских вузах Украины. Выводы. Определено, что коммуникативный подход к обучению иностранным языкам дает возможность преподавателю научить студентов-иностранцев моделировать речевые взаимодействия, использовать язык как средство социального действия в условиях конкретных ситуаций общения. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Актуальні питання суспільних наук та історії медицини uk_UA
dc.subject communicative method uk_UA
dc.subject student-physician uk_UA
dc.subject Ukrainian language as a foreign one uk_UA
dc.subject communicative situation uk_UA
dc.subject communicative competence uk_UA
dc.subject коммуникативный метод uk_UA
dc.subject студент-медик uk_UA
dc.subject украинский язык как иностранный uk_UA
dc.subject коммуникативная ситуация uk_UA
dc.subject коммуникативная компетенция uk_UA
dc.title Peculiarities of application of communicative method of studying Ukrainian language as foreign one at higher medical educational institution uk_UA
dc.title.alternative Особливості використання комунікативного методу вивчення української мови як іноземної у вищому медичному навчальному закладі uk_UA
dc.title.alternative Особенности использования коммуникативного метода изучения украинского языка как иностранного в высшем медицинском учебном заведении uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись