Аннотации:
Мета роботи – покращення знань та вмінь студентів із лабораторної діагностики шляхом відпрацювання практичних навичок на сучасному лабораторному обладнанні.
Матеріал і методи. Впровадження в навчальний процес новітніх технологічних досягнень у лабораторній діагностиці із застосуванням автоматизації та комп'ютеризації діагностичного процесу для формування і розвитку у студентів лаборантів-бакалаврів професійного володіння сучасними загальноклінічними, біохімічними та імунохімічними методами на гематологічному аналізаторі Hb-7021, аналізаторі сечі Citolab-Reeder, автоматичному біохімічному аналізаторі ACCENT-200, імунохімічному аналізаторі Maglumi-1000, аналізаторі електролітів Sino-00 та ін.
Результати. З метою удосконалення практичних навичок студентів на кафедрі впроваджено в навчальний процес симуляційне навчання, яке має певні переваги: відпрацювання практичних навичок на сучасному лабораторному обладнанні та кількість повторних лабораторних досліджень не обмежена, можливість відпрацьовування практичних навичок та вмінь різної складності та їх об’єктивна оцінка. Створено банк гематологічних і гінекологічних мазків, що дає можливість студентам на практиці дослідити клітинний склад кровотворних клітин (підрахувати лейкоцитарну формулу периферичної крові та мієлограму кісткового мозку), виявити структурні особливості крові і кісткового мозку, у тому числі і пов'язані з ними захворювання, проводити інтерпретацію результатів різних гематологічних тестів та мікроскопічне дослідження гінекологічних мазків.
Висновки. Проведення досліджень у багатопрофільній лабораторії дозволяє підвищити якість і ефективність навчального процесу. Відпрацювання практичних навичок на автоматичних аналізаторах дає можливість студентам опанувати сучасні методи лабораторних досліджень. Поєднання теорії і практики з використанням інтерактивних технологій сприяє творчо-пошуковій самостійності та формуванню мотивації студентів до навчання.
Цель работы – улучшение знаний и умений студентов по лабораторной диагностике путем отработки практических навыков на современном лабораторном оборудовании.
Материал и методы. Внедрение в учебный процесс новейших технологических достижений в лабораторной диагностике с применением автоматизации и компьютеризации диагностического процесса для формирования и развития у студентов лаборантов-бакалавров профессионального владения современными общеклиническими, биохимическими и иммунохимическими методами на гематологическом анализаторе Hb-7021, анализаторе мочи Citolab-Reeder, автоматическом биохимическом анализаторе ACCENT-200, иммунохимическом анализаторе Maglumi-1000, анализаторе электролитов Sino-00 и др.
Результаты. С целью усовершенствования практических навыков студентов на кафедре внедрены в учебный процесс симуляционное обучение, которое имеет определенные преимущества: отработка практических навыков на современном лабораторном оборудовании и количество повторов лабораторных исследований не ограничено, возможность отработки практических навыков и умений различной сложности и их объективная оценка. Создан банк гематологических и гинекологических мазков, что позволяет студентам на практике исследовать клеточный состав кроветворных клеток (подсчитать лейкоцитарную формулу периферической крови и миелограмму костного мозга), выявить структурные особенности крови и костного мозга, в том числе и связанные с ними заболевания, проводить интерпретацию результатов различных гематологических тестов и микроскопическое исследование гинекологических мазков.
Выводы. Проведение исследований в многопрофильной лаборатории позволяет повысить качество и эффективность учебного процесса.
Отработка практических навыков на автоматических анализаторах дает возможность студентам овладеть современными методами лабораторных исследований. Сочетание теории и практики с использованием интерактивных технологий способствует творчески поисковой самостоятельности и формированию мотивации студентов к обучению.
Objective: to improve the knowledge of students in laboratory diagnostics by developing practical skills when working with modern laboratory equipment.
Material and methods. Introduction of the latest technological advances in the laboratory diagnostics applying automation and computerization of the diagnostic process to the formation and development of professional skills in laboratory technician students (bachelor’s degree program) of the contemporary general clinical, biochemical and immunochemical methods when working with the hematological analyzer Hb-7021, analyzer of urine Citolab-Reeder, automatic biochemical analyzer ACCENT-200, immunochemical analyzer Maglumi-1000, analyzer of electrolytes Sino-00, etc.
Results. On purpose to improve the students’ practical skills, the simulation training has been introduced into the training process, which has certain advantages: the development of practical skills when working with modern laboratory equipment, the duration of the educational process, the number of repeated laboratory studies is not limited, the ability to work out practical skills and skills of varying complexity and their objective evaluation. The bank of hematology smears has been created, which allows students in practice to investigate the cellular composition of hematopoietic stem cells (to calculate the leukocyte formula of peripheral blood and bone marrow myelogram), to identify the structural features of the blood and bone marrow, including diseases associated with them, interpret the results of various hematology tests and microscopic examination of gynecological smears.
Conclusions. Conducting research in the multi-profile laboratory allows improving the quality and efficiency of the educational process, creates an opportunity for students to master the practical skills when operating the analyzers and to consolidate the methods of laboratory research. The combination of theory and practice with the use of interactive technologies contributes to creative search autonomy and the formation of students' motivation to study.