Интеллектуальные Фонды БГМУ

PROBLEMS AT THE POST-GRADUATE MEDICAL EDUCATION: HOW TO IMPROVE LEADER SKILLS OF JUNIOR DOCTORS IN INFECTIOUS DISEASES SPECIALTY?

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Sydorchuk, A.S.
dc.contributor.author Patel, P.
dc.date.accessioned 2016-08-23T07:36:26Z
dc.date.available 2016-08-23T07:36:26Z
dc.date.issued 2016-06
dc.identifier.uri http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11187
dc.description.abstract The article describes opportunities for the development of leadership qualities of junior doctor from «Infectious diseases» specialty, or specialized study in courses of thematic improvement at post-graduate level of medical education. The review used elements of literature data with the descriptive analysis of own experience in conducting seminars and practical classes with junior doctors at the Department of Infectious diseases and epidemiology at the Higher state educational establishment «Bukovina State Medical University» (Chernivtsi, Western Ukraine, Eastern Europe). Creative thinking of the leader is a necessary and important part of the innovative pedagogy nowadays. Leadership skills and creative thinking are crucial for quality medical education. Elements of the philosophy of the ancient Greek thinker Marcus Aurelius appropriate to use in the process of postgraduate education and can be successfully implemented in the daily clinical work of a resident or junior doctor. У статті охарактеризовано можливості розвитку лідерських якостей у молодого лікаря зі спеціальності «Інфекційні хвороби», що спеціалізується або ж навчається на курсах тематичного удосконалення на післядипломному рівні медичної освіти. Використані оглядові дані з елементами дескриптивного аналізу власного досвіду проведення семінарських і практичних занять з лікарями-слухачами на кафедрі інфекційних хвороб та епідеміології у вищому державному закладі «Буковинський державний медичний університет» (Чернівці, Західна Україна, Східна Європа). Креативне мислення лідера є необхідною і важливою частиною інноваційної педагогіки сьогодення. Лідерські навички і творче мислення є орієнтирами для якісної медичної освіти. Елементи філософії древньогрецького мислителя Марка Ауреліуса доцільно використовувати в процесі післядипломної освіти та можуть бути успішно імплементовані до щоденної клінічної роботи резидента чи клінічного ординатора. ru_RU
dc.language.iso en_US ru_RU
dc.publisher International scientific professional periodical journal "THE UNITY OF SCIENCE" June, 2016 / publishing office Beranových str., 130, Czech Republic – Prague, 2016; p. 180 ru_RU
dc.relation.ispartofseries ;p. 64-66
dc.subject postgraduate medical education ru_RU
dc.subject leader ru_RU
dc.subject personality ru_RU
dc.subject betterment ru_RU
dc.subject Mark Aurelius ru_RU
dc.subject creative thinking ru_RU
dc.subject Bukovina State Medical University ru_RU
dc.subject післядипломна освіта ru_RU
dc.subject лідер ru_RU
dc.subject особистість ru_RU
dc.subject розвиток ru_RU
dc.subject Марк Ауреліус ru_RU
dc.subject креативне мислення ru_RU
dc.subject Буковинський державний медичний університет ru_RU
dc.title PROBLEMS AT THE POST-GRADUATE MEDICAL EDUCATION: HOW TO IMPROVE LEADER SKILLS OF JUNIOR DOCTORS IN INFECTIOUS DISEASES SPECIALTY? ru_RU
dc.title.alternative ПРОБЛЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ: ЯК РОЗВИВАТИ ЛІДЕРСЬКІ ЯКОСТІ МОЛОДИХ ЛІКАРІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ІНФЕКЦІЙНІ ХВОРОБИ»? ru_RU
dc.type Article ru_RU


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись