Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8303
Название: Activation of self-study among medical students within the competence-based approach in teaching of clinical and theoretical disciplines
Другие названия: АКТИВІЗАЦІЯ САМОНАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У МЕЖАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ВИКЛАДАННЯ КЛІНІЧНИХ ТА ТЕОРЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Авторы: Sydorchuk, A.S.
Halvala, Yash
Sydorchuk, L.I.
Ключевые слова: self-education
medical student
competence
Дата публикации: янв-2015
Издательство: Young Scientist» •
Серия/номер: № 1 (16) • january, 2015;c. 137-140
Краткий осмотр (реферат): In this article, the aspects of self-study in traditional and innovative educational system were discussed. Special attention was paid to the implementation of competence-based approach to teaching according to innovative pedagogical system. The main groups of competencies of medical student as future high quality specialist were defined. Activation of selfstudy could be possible only with active participation of competent teacher, which implemented ideas of innovative pedagogy. Professional competence is related to social, political (readiness to solve problems), information (finding relevant sources), communicative and cultural (willingness and ability to live and work in a multicultural society) ones. Organization of exchange programs for medical students could fulfill the purpose of self-study in medical university.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8303
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
activation....pdf143.18 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.