Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/26072
Title: Основи дедукції серед студентів-медиків фармацевтичного факультету
Other Titles: Fundamentals of deduction among medical students of the faculty of pharmacy
Authors: Буздуган, Інна Олексіївна
Зуб, Лілія Олексіївна
Волошина, Лариса Олександрівна
Продан, І.І.
Іванець, К.І.
Недоходюк, А.П.
Олійник, А.О.
Чаюн, В.В.
Buzdugan, I.
Zub, L.
Voloshuna, L.
Prodan, I.
Ivanets, K.
Nedokhodiuk, A.
Oliinyk, A.
Chaiun, V.
Keywords: дедукція
викладач
студент
навчання
особистість
спрямованість особистості
типологія
deduction
teacher
student
learning
personality
personality orientation
typology
Issue Date: 2023
Publisher: Slovak international scientific journal
Abstract: Анотація. У статті обґрунтована роль використання основ дедукції серед студентів – медиків фармацевтичного факультету. Використання даного методу дозволяє узагальнити отримані знання та сформувати правильний висновок. Основною метою є оцінка основ дедукції серед студентів-медиків (а саме фармацевтичного факультету) на підставі огляду літератури. Для вирішення поставленої мети та завдань основу першого етапу дослідження покладено оцінка ролі дедукції в навчальному процесі, її переваги та недоліки шляхом опрацювання літератури, а другим етапом - є оцінка суті поняття «особистість», шляхи впливу на її розвиток. Встановлено, що роль дедукції (дедуктивного методу) серед студентів медичного спрямування полягає у формуванню правильного клінічного та фармацевтичного мислення, а правильно представлене педагогічне спрямування дозволить отримати бажаний результат серед студентів. Встановлено, що логічність навчального процесу, системність, скерованість у темі педагогом приверне увагу кожного із студентів та зацікавить його в розборі теми. Застосування дедукції під час навчання в медичному вузі дозволить вплинути на уже сформовану особистість студента та розгорнути у ньому «будівничий» тип спрямованості особистості. Тому, даний метод є актуальним питанням сьогодення. Abstract. The article substantiates the role of using the basics of deduction among medical students of the Faculty of Pharmacy. The use of this method allows to generalize the acquired knowledge and form the correct conclusion. The main goal is to assess the basics of deduction among medical students (namely, the Faculty of Pharmacy) based on a literature review. To solve the set goal and tasks, the basis of the first stage of the research is an assessment of the role of deduction in the educational process, its advantages and disadvantages by studying the literature, and the second stage is an assessment of the essence of the concept of "personality", ways of influencing its development. It has been established that the role of deduction (deductive method) among medical students is in the formation of correct clinical and pharmaceutical thinking, and a correctly presented pedagogical approach will allow obtaining the desired result among students. It has been established that the logic of the educational process, systematization, and orientation of the topic by the teacher will attract the attention of each student and interest him in analyzing the topic. The use of deduction while studying at a medical university will allow to influence the already formed personality of the student and develop a "constructive" type of personality orientation in him. Therefore, this method is an actual issue today.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/26072
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buzduhan I.O. ta in. Osnovy_ukr_87-89_2023.pdf219.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.