Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/25900
Название: Physiological effects as a result of professional burnout syndrome
Авторы: Horbatiuk, Iryna Borysivna
Horbatiuk, Inna Borysivna
Ключевые слова: burnout
physiological effects
body
stress
Дата публикации: 2021
Издательство: Colloquium-journal
Краткий осмотр (реферат): Abstract. Burnout is “a type of psychological distress-a chronic negative psychological condition that results as day-to-day work stressors take their toll” on educators (Roloff & Brown, 2011). Teachers who experience burnout have three categories of symptoms: exhaustion, depersonalization, and diminished personal achievement. Exhaustion is experienced when a teacher feels as though all of his “emotional resources are used up” (Roloff & Brown, 2011). Depersonalization occurs when one separates himself from colleagues, family, and friends. Separation may manifest through a physical isolation or through distancing oneself emotionally (Roloff & Brown, 2011). All burntout teachers feel a sense of decreased personal value and as though they are incompetent in their careers (Roloff & Brown, 2011). Like many other psychological conditions, burnout is caused by an interaction of environmental and physiological factors.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/25900
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Horbatiuk et al. Physiological.pdf457.31 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.