Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/25883
Title: Improving the efficiency of teaching internal medicine with the use of modern pedagogical technologies
Other Titles: Підвищення ефективності викладання внутрішньої медицини з використанням сучасних педагогічних технологій
Authors: Antoniv, A.A.
Khukhlina, O.S.
Roschuk, O.I.
Kushlyk, A.Yu.
Антонів, Альона Андріївна
Хухліна, Оксана Святославівна
Рощук, Олександра Ігорівна
Кушлик, А.Ю.
Keywords: professional training
internal medicine
students
професійна підготовка
внутрішня медицина
студенти
Issue Date: 2021
Publisher: Colloquium-journal
Abstract: Abstract. The priority direction of reforming higher medical school is the introduction of the latest interactive learning technologies that allow to interest, motivate the student and bring him to a qualitatively new level of clinical thinking, to form the personality of the future doctor taking into account modern requirements. The use of modern pedagogical technologies determines the process, which is an important social institution, a process that directly shapes the acquisition of knowledge. Modern pedagogical technologies require new educational methods, new approaches, new technology of the process of obtaining knowledge. Анотація. Пріоритетним напрямом реформування вищої медичної школи є впровадження новітніх інтерактивних технологій навчання, які дозволяють зацікавити, вмотивувати студента та вивести його на якісно новий рівень клінічного мислення, сформувати особистість майбутнього лікаря з урахуванням сучасних вимог. Застосування сучасних педагогічних технологій зумовлює процес, який є важливим соціальним інститутом, процесом, який безпосередньо формує засвоєння знань. Сучасні педагогічні технології вимагають нових освітніх методів, нових підходів, нову технологію процесу одержання знань.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/25883
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Antoniv et al. Improving.pdf449.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.