Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/25147
Title: Формування клінічного мислення студентів за допомогою використання ситуаційних завдань
Other Titles: The formation of students’ clinical thinking by means of situational tasks usage
Authors: Буряк, Олександр Григорович
Павлюкович, Наталія Дмитрівна
Павлюкович, Олександр Васильович
Чимпой, Кристина Андріївна
Buriak, O.H.
Pavliukovych, N.D.
Pavliukovych, O.V.
Chimpoi, K.A.
Keywords: клінічне мислення
ситуаційні завдання
студенти
clinical thinking
situational tasks
students
Issue Date: 2019
Publisher: Медична освіта (науково-практичний журнал)
Abstract: Мета роботи – обговорення можливості застосування ситуаційних завдань для формування клінічного мислення у студентів. Висновок. Таким чином, клінічні ситуаційні завдання можна використовувати не тільки для контролю знань, а й для формування клінічного мислення. The aim of the work – to discuss the possibility of situational tasks applying for the formation of clinical thinking among students. Conclusion. Thus, clinical situational tasks can be used not only for controlling of the knowledge, but also for the formation of the students’ clinical thinking.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/25147
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buriak O.H. ta in. Formuvannia klinichnoho_ukr_2019.pdf246.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.