Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/21498
Назва: | Клініко-епідеміологічна характеристика дорожньо-транспортної травми в умовах обласного міста |
Інші назви: | Clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in the conditions of regional city |
Автори: | Гурʼєв, С.О. Кушнір, В.А. Гребенюк, Володимир Іванович Більцан, О.В. Huriev, S.O. Kushnir, V.A. Grebeniuk, V.I. Biltsan, O.V. |
Ключові слова: | дорожньо-транспортна травма клініко-епідеміологічна характеристика обласне місто road traffic injury clinical and epidemiological characteristics regional city |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Клінічна та експериментальна патологія (науково-медичний журнал) |
Короткий огляд (реферат): | Мета дослідження – визначити та сформувати клініко-епідеміологічну характеристику дорожньо-транспортного травматизму як медико-соціального явища в умовах обласного міста.
Висновки. 1. Результати аналізу статево-вікових ознак масиву постраждалих внаслідок дорожньо-транспортних пригод в умовах обласного міста вказують на перевагу постраждалих чоловіків (66,12 %), зокрема, працездатного віку – 21-60 років (64,05 %).
2. Найбільш часто травмуються водії та пасажири – по 36,36 %, а пішоходи – 27, 28 %, що визначає певний ризик отримання травми залежно від участі в русі; найбільший ризик виникнення негативного результату перебігу травматичного процесу мають пішоходи (39,40 %). The purpose of the study – to determine and form clinical and epidemiological characteristics of road traffic injures as a medical and social phenomenon in a regional city. Conclusions. The clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in a regional city is a rather complex component of the general characteristics of road traffic injuries as a phenomenon. The findings of the analysis of gender and age features of the large array of victims due to road traffic accidents in a regional city indicate the predominance of male victims (66.12 %), of working age 21-60 years old (64.05 %), which is the important characteristics of the medical and social phenomenon of road traffic injuries. It was found that drivers and passengers are most often injured (36.36 % each category), which determines a certain risk of injury depending on participation in traffic, but pedestrians have the highest risk of negative outcome of the traumatic process (39.40 %). The correlation between age and participation in traffic in the formation of the clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in a regional city was established. The influence of clinical and epidemiological characteristics, such as age, gender, and signs of participation in traffic on the result of victims’ traumatic process was determined. Moreover, the characteristics of this impact require further verification. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/21498 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Hrebeniuk V.I. ta in. Kliniko-epidemiolohichna kharakterystyka_ukr_2023.pdf | 261.52 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.