Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/21485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРоговий, Юрій Євгеновичuk_UA
dc.contributor.authorБілоокий, В'ячеслав Васильовичuk_UA
dc.contributor.authorКаліновська, Ірина Валентинівнаuk_UA
dc.contributor.authorСлободян, Олександр Миколайовичuk_UA
dc.contributor.authorRogovyi, Yu.Ye.en
dc.contributor.authorBilookiy, V.V.en
dc.contributor.authorKalinovska, I.V.en
dc.contributor.authorSlobodian, O.M.en
dc.date.accessioned2023-10-25T08:52:00Z-
dc.date.available2023-10-25T08:52:00Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.otherУДК 616-092-
dc.identifier.otherDOI 10.24061/1727-0847.22.2.2023.22-
dc.identifier.urihttp://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/21485-
dc.description.abstractРезюме. У статті зосереджено увагу на ролі проблемних питань до змісту лекції та методу ПРЕС в покращанні викладання фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін. Специфікою теми є аналітичний підхід до застосування методу дослідження – описового співставлення – для аналізу, синтезу і узагальнення ролі проблемних питань до змісту лекції та методу ПРЕС у можливості суттєвого покращання засвоєння провідних теоретичних і клінічних дисциплін.uk_UA
dc.description.abstractAbstract. The article focuses on the role of problematic issues in the content of the lecture and the PRES method in improving the teaching of fundamental theoretical and clinical disciplines. The specificity of the topic is the analytical approach to application research method – descriptive comparison – for the analysis, synthesis and generalization of the role of problematic issues in the content of the lecture and the PRES method in the possibility of significantly improving the assimilation of leading theoretical and clinical disciplines.en
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКлінічна анатомія та оперативна хірургія (науково-практичний медичний журнал)uk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.subjectпроблемні питання до змісту лекціїuk_UA
dc.subjectметод ПРЕСuk_UA
dc.subjectвисокопрофесійні компетенціїuk_UA
dc.subjectthe educational processen
dc.subjectproblematic questions related to the content of the lectureen
dc.subjectthe PRES methoden
dc.subjecthighly professional competenciesen
dc.titleРоль проблемних питань до змісту лекції та методу ПРЕС в поліпшенні викладання та засвоєння фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплінuk_UA
dc.title.alternativeThe role of problematic questions to the content of the lecture and the PRES method in improving the teaching of fundamental theoretical and clinical disciplinesen
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Клінічна анатомія та оперативна хірургія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rohovyi Yu.Ye. ta in. Rol' problemnykh pytan'_ukr_2023.pdf314.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.