Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/21485
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Роговий, Юрій Євгенович | uk_UA |
dc.contributor.author | Білоокий, В'ячеслав Васильович | uk_UA |
dc.contributor.author | Каліновська, Ірина Валентинівна | uk_UA |
dc.contributor.author | Слободян, Олександр Миколайович | uk_UA |
dc.contributor.author | Rogovyi, Yu.Ye. | en |
dc.contributor.author | Bilookiy, V.V. | en |
dc.contributor.author | Kalinovska, I.V. | en |
dc.contributor.author | Slobodian, O.M. | en |
dc.date.accessioned | 2023-10-25T08:52:00Z | - |
dc.date.available | 2023-10-25T08:52:00Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.other | УДК 616-092 | - |
dc.identifier.other | DOI 10.24061/1727-0847.22.2.2023.22 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/21485 | - |
dc.description.abstract | Резюме. У статті зосереджено увагу на ролі проблемних питань до змісту лекції та методу ПРЕС в покращанні викладання фундаментальних теоретичних і клінічних дисциплін. Специфікою теми є аналітичний підхід до застосування методу дослідження – описового співставлення – для аналізу, синтезу і узагальнення ролі проблемних питань до змісту лекції та методу ПРЕС у можливості суттєвого покращання засвоєння провідних теоретичних і клінічних дисциплін. | uk_UA |
dc.description.abstract | Abstract. The article focuses on the role of problematic issues in the content of the lecture and the PRES method in improving the teaching of fundamental theoretical and clinical disciplines. The specificity of the topic is the analytical approach to application research method – descriptive comparison – for the analysis, synthesis and generalization of the role of problematic issues in the content of the lecture and the PRES method in the possibility of significantly improving the assimilation of leading theoretical and clinical disciplines. | en |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Клінічна анатомія та оперативна хірургія (науково-практичний медичний журнал) | uk_UA |
dc.subject | навчальний процес | uk_UA |
dc.subject | проблемні питання до змісту лекції | uk_UA |
dc.subject | метод ПРЕС | uk_UA |
dc.subject | високопрофесійні компетенції | uk_UA |
dc.subject | the educational process | en |
dc.subject | problematic questions related to the content of the lecture | en |
dc.subject | the PRES method | en |
dc.subject | highly professional competencies | en |
dc.title | Роль проблемних питань до змісту лекції та методу ПРЕС в поліпшенні викладання та засвоєння фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплін | uk_UA |
dc.title.alternative | The role of problematic questions to the content of the lecture and the PRES method in improving the teaching of fundamental theoretical and clinical disciplines | en |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Клінічна анатомія та оперативна хірургія |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rohovyi Yu.Ye. ta in. Rol' problemnykh pytan'_ukr_2023.pdf | 314.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.