Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20800
Title: Assessment of students’ knowledge during distance learning using the Google Forms application
Other Titles: Оцінювання знань студентів під час дистанційного навчання з використанням додатку Google Forms
Authors: Khlunovska, L.Yu.
Хлуновська, Людмила Юріївна
Keywords: distance learning
students
Google Forms
medicine
assessment of knowledge
дистанційне навчання
студенти
Google Forms
медицина
оцінювання знань
Issue Date: 2022
Publisher: Клінічна та експериментальна патологія (науково-медичний журнал)
Abstract: The objective of the article – to analyze the effectiveness of assessing the 4th year students’ knowledge during distance learning using the Google Forms application. Conclusions. Distance education has a positive influence on students: increases their creative and intellectual potential, stimulates their self-organization, expands their knowledge in use of modern information and digital technologies, stimulates the ability to make responsible decisions independently. Google Forms are easy to use and create, provide an individual approach to surveying students, allow to assess knowledge and provide an objective assessment under the conditions of distance learning. Мета роботи – проаналізувати ефективність оцінювання знань студентів 4 курсу під час дистанційного навчання за допомогою додатку Google Forms. Висновки. Дистанційна навчання позитивно впливає на студентів: підвищує їх творчий та інтелектуальний потенціал, стимулює їх самоорганізацію, розширює знання з використання сучасних інформаційних та цифрових технологій, стимулює здатність самостійно приймати відповідальні рішення. Google Forms прості у використанні та створенні, забезпечують індивідуальний підхід до опитування студентів, дозволяють оцінити знання та надати об’єктивну оцінку в умовах дистанційного навчання.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20800
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.