Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20110
Title: | Напрямки удосконалення викладання фізіології |
Other Titles: | Ways of improvement of Physiology teaching |
Authors: | Куровська, Валентина Олегівна Kurovska, V.O. |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Медична освіта (науково-практичний журнал) |
Abstract: | У викладанні фізіології, як однієї з базових медичних дисциплін, необхідно відновити елемент зацікавленості студентів до вивчення цієї науки. Цього можна досягти шляхом впровадження в навчальний процес додаткових методів навчання та контролю, таких як кросворди, предметні загадки, ділові та комп'ютерні ігри. Перспективним є подальше використання комп'ютерних технологій; показ відеофільмів як альтернативи гострому експерименту на тваринах, а також застосування в процесі проведення занять і в самостійній підготовці віртуальних лабораторних робіт; наступив час створення навчальних комп'ютерних ігор; актуальною є організація міжвузівських студентських on-line вікторин. In the process of Physiology teaching, as a basic medical subject, we need to restore the students interest to physiology. It may be reached by the introduction of additional teaching control methods, such as crosswords, misteries, discussion on the modeled physiological processes and computer games. Computer technologies still remain very perspective in many instances, for example, instead of acute experiments on animals; usage of virtual laboratory works in schedule classes behind time-table learning of Physilogy; the modern technologies let us to create the educational computer games in Physiology; organization of medical interschool of on-line quizzes. |
URI: | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20110 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MedOsvita_2013_1_045.pdf | 280.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.