Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/19431
Title: | Вплив оральних аплікацій лізоцимвмісних гелів на стан слизової оболонки порожнини рота щурів після дії ліпополісахариду |
Other Titles: | Влияние оральных аппликаций лизоцимсодержащих гелей на состояние слизистой оболочки полости рта крыс после действия липополисахарида The influence of oral applications of lysozyme containing gels upon state of oral mucous membrane of rats after influence of lipopolysaccharide |
Authors: | Декіна, С.С. Успенський, О.Є. Гінжул, І.В. Остафійчук, М.О. Левицький, А.П. Декина, С.С. Успенский, О.Е. Гинжул, И.В. Остафийчук, М.А. Левицкий, А.П. Dekina, S.S. Uspenskiy, О.Е. Ginzhul, I.V. Ostafiychuk, М.А. Levitsky, А.Р. |
Keywords: | слизова порожнини рота ліпополісахарид лізоцим кверцетин желатин гелі дисбіоз слизистая полости рта липополисахарид лизоцим кверцетин желатин гели дисбиоз oral mucous membrane lipopolysaccharide lysozyme quercethin gelatin gels dysbiosis |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Вісник стоматології (науково-практичний журнал) |
Abstract: | Оральні аплікації гелів, які містять лізоцим + кверцетин або желатин, здійснюють мукозопротекторну дію після інтоксикації ліпополісахаридом. Оральные аппликации гелей, содержащих лизоцим + кверцетин или желатин, оказывают мукозопротекторное действие при воздействии липополисахарида. The aim. To compare mucous: protective effect of lysozyme containing gels at influence of lipopolysaccharide (LPS) upon oral mucous membrane. The conclusion. The complex lysozyme containing gels (with quercethin or gelatin) reveal mucous protective effect. |
URI: | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/19431 |
Appears in Collections: | Статті. Кафедра терапевтичної стоматології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
VisStom_2016_3_013.pdf | 270.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.