Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18776
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKmet, O.H.-
dc.contributor.authorFilipets, N.D.-
dc.contributor.authorFilipets, O.O.-
dc.contributor.authorKmet, T.I.-
dc.contributor.authorYurnyuk, S.V.-
dc.contributor.authorTymkul, D.M.-
dc.contributor.authorКметь, Ольга Гнатівна-
dc.contributor.authorФіліпець, Наталія Дмитрівна-
dc.contributor.authorФіліпець, Олена Олексіївна-
dc.contributor.authorКметь, Тарас Ігорович-
dc.contributor.authorЮрнюк, С.В.-
dc.contributor.authorТимкул, Д.М.-
dc.contributor.authorКметь, О.Г.-
dc.contributor.authorФилипец, Н.Д.-
dc.contributor.authorФилипец, Е.А.-
dc.contributor.authorКметь, Т.И.-
dc.contributor.authorЮрнюк, С.В.-
dc.contributor.authorТымкул, Д.Н.-
dc.date.accessioned2022-02-02T08:35:56Z-
dc.date.available2022-02-02T08:35:56Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.otherУДК 378.001.8-
dc.identifier.otherDOI: 10.24061/2413-0737.XXV.3.99.2021.26-
dc.identifier.urihttp://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18776-
dc.description.abstractThe article highlights the peculiarities of teaching medical students the basics of "Fundamentals of Bioethics and Biosafety" using andragogic models of the educational process and interactive principles of learning, such as dialogic interaction, cooperation and collaboration, active-role (playing) participation, as well as organization of training to improve communication skills in combating bad habits and maintaining a healthy lifestyle. У статті висвітлені особливості викладання студентам-медикам навчальної дисципліни "Основи біоетики та біобезпеки" із використанням андрагогічних моделей освітнього процесу та інтерактивних принципів навчання, таких як діалогічна взаємодія, кооперація й співробітництво, активнорольова (ігрова) участь і організація тренінгу з удосконалення навичок комунікації в боротьбі зі шкідливими звичками та дотриманні здорового способу життя. В статье освещены особенности преподавания студентам-медикам учебной дисциплины "Основы биоэтики и биобезопасности" с использованием андрагогической модели образовательного процесса и интерактивных принципов обучения, таких как диалогическое взаимодействие, кооперация и сотрудничество, активноролевое (игровое) участие и организация тренинга по усовершенствованию навыков коммуникации в борьбе с вредными привычками и соблюдении здорового образа жизни.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherБуковинський медичний вісникuk_UA
dc.subjectmedical studentsuk_UA
dc.subjectmethods of andragogyuk_UA
dc.subjectbioethical competenceuk_UA
dc.subjecthealthy lifestyleuk_UA
dc.subjectстуденти-медикиuk_UA
dc.subjectметоди андрагогікиuk_UA
dc.subjectбіоетична компетентністьuk_UA
dc.subjectздоровий спосіб життяuk_UA
dc.subjectстуденты-медикиuk_UA
dc.subjectметоды андрагогикиuk_UA
dc.subjectбиоэтическая компетентностьuk_UA
dc.subjectздоровый образ жизниuk_UA
dc.titleUse of andragogical methods in the process of improving the bioethics competence of medical students in forming a healthy lifestyleuk_UA
dc.title.alternativeВикористання методів андрагогіки у процесі удосконалення біоетичної компетентності студентів-медиків у формуванні здорового способу життяuk_UA
dc.title.alternativeИспользование методов андрагогики в процессе совершенствования биоэтической компетентности студентов-медиков в формировании здорового образа жизниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті. Кафедра фармакології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BMV_2021_3_161.pdf202.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.