Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18398
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLeshchenko, T.-
dc.contributor.authorZhovnir, M.-
dc.contributor.authorGrinko, N.-
dc.contributor.authorЛещенко, Т.-
dc.contributor.authorЖовнір, М.-
dc.contributor.authorГринько, Н.-
dc.contributor.authorЛещенко, Т.-
dc.contributor.authorЖовнир, М.-
dc.contributor.authorГринько, Н.-
dc.date.accessioned2021-12-07T07:33:47Z-
dc.date.available2021-12-07T07:33:47Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.otherУДК 378.6:61.016:811.161:2'243.091.33-028.17:004-
dc.identifier.urihttp://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18398-
dc.description.abstractThe article is devoted to the problem of forming a foreign medical student linguistic personality: it's linguistic, speech, communication and socio-cultural competencies. The work focuses on the inseparability of communicative skills from the actualization of the task of systematic use of innovative didactic methods and techniques, as well as forms of work, bulk resources that ensure the involvement of students in the dialogue of cultures with the purpose of their successful integration into the national intellectual and educational space. This intelligence focuses on the introduction of various information and communication technologies into the educational process. The advantages of pedagogical innovation in comparison with traditional methods of presenting educational information are pointed out. In the view of the authors' proposed article – podcasting technology. The researchers interpreted the term podcasts, presented and analyzed the common typological paradigms of podcasts. The expediency and rationality of the use of podcasts of Ukrainian studies in the discipline «Ukrainian as a Foreign Language» in the medical university are substantiated. The transcript of the training podcast is presented, which can be used in practical lessons in the discipline «Ukrainian as a Foreign Language» (IIIrd course, speciality «Medicine»). The topic of practical training is «Hospital. Structure of medical establishment». The work uses a descriptive-analytical method, a general-linguistic method of scientific description, a method of comparison, and appeals to special linguistic methods and techniques, including discourse analysis. Статтю присвячено проблемі формування мовної особисті іноземного студента-медика, його мовної, мовленнєвої, комунікативної й соціокультурних компетенцій. У праці акцентовано на невіддільності комунікативної вправності від актуалізації завдання системного використання інноваційних дидактичних методів і прийомів, а також форм роботи, ресурсів, що забезпечують залучення студентів до діалогу культур із метою їхньої успішної інтеграції до вітчизняного інтелектуально-освітнього простору. У цій розвідці зосереджено увагу на впровадженні різноманітних інформаційно-комунікаційних технологій у вишівський навчально-виховний процес. Указано на переваги педагогічної інноватики у порівнянні з традиційними методами подачі навчальної інформації. У полі зору авторів пропонованої статті – технологія подкастингу. Статья посвящена проблеме формирования языковой личности иностранного студента-медика, его речевой, коммуникативной и социокультурных компетенций. В работе акцентировано на неотделимости коммуникативной підготовки от актуализации задачи системного использования инновационных дидактических методов и приемов, а также форм работы, актуальних ресурсов, обеспечивающих вовлечение студентов в диалог культур с целью их успешной интеграции в отечественное интеллектуально-образовательное пространство. В этом исследовании внимание сосредоточено на внедрении различных информационно-коммуникационных технологий в вузовский учебно-воспитательный процесс. Указано на преимущества педагогической инноватики по сравнению с традиционными методами подачи учебной информации. В поле зрения авторов предлагаемой статьи – технология подкастинга.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНаукове видання «Мова і культура»uk_UA
dc.subjectinnovative technologiesuk_UA
dc.subjectpodcastuk_UA
dc.subjectforeign studentuk_UA
dc.subjectUkrainian as a foreign languageuk_UA
dc.subjectmedical universityuk_UA
dc.subjectінноваційні технологіїuk_UA
dc.subjectподкастuk_UA
dc.subjectстудент-іноземецьuk_UA
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk_UA
dc.subjectмедичний вишuk_UA
dc.subjectинновационные технологииuk_UA
dc.subjectподкастuk_UA
dc.subjectстудент-иностранецuk_UA
dc.subjectукраинский язык как иностранныйuk_UA
dc.subjectмедицинский вузuk_UA
dc.titleThe use of podcasting technology in teaching «Ukrainian language as a foreign» in the Ukrainian medical higher educational institutionsuk_UA
dc.title.alternativeВикористання технології подкастингу під час вивчення дисципліни «Українська мова як іноземна» у вищих медичних закладах освітиuk_UA
dc.title.alternativeИспользование технологии подкастинга при изучении дисциплины «Украинский язык как иностранный» в высших медицинских учебных заведенияхuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гринько_Полтава 2020.pdf361.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.