Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16522
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tsurkan, Maria | - |
dc.contributor.author | Цуркан, М. | - |
dc.contributor.author | Цуркан, М.В. | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-18T12:51:58Z | - |
dc.date.available | 2021-02-18T12:51:58Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.other | UDK 378.147:81 | - |
dc.identifier.other | DOI 10.24061/2411-6181.1.2018.13 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16522 | - |
dc.description.abstract | The aim of the article is description and analysis of peculiarities of application of communicative method in teaching Ukrainian language as foreign one at medical universities. Teaching Ukrainian language as foreign one performs not only communicative role, it foremost designed to provide foreign students ability to obtain knowledge of all subjects at professional level, which students need in order to form theoretical basis and practical skills in future profession. We have been used the following methods of investigation: descriptive, synthesis and generalization of scientific theories. The novelty of the work consists in that specificity of application of communicative method is still not considered at appropriate level namely at medical universities of Ukraine. Conclusions. It has been defined that communicative approach for studying foreign languages gives the possibility for a teacher to teach foreign students to model lingual interactions, to use language as means of social action and interaction under the conditions of specific situations of communication. Целью статьи является описание и анализ особенностей использования коммуникативного метода в преподавании украинского языка как иностранного в медицинских университетах. В работе применены следующие методы исследования: описательный; синтеза и обобщения научных теорий. Новизна работы заключался том, что до сих пор на должном уровне не рассмотрена специфика применения коммуникативного метода именно в медицинских вузах Украины. Выводы. Определено, что коммуникативный подход к обучению иностранным языкам дает возможность преподавателю научить студентов-иностранцев моделировать речевые взаимодействия, использовать язык как средство социального действия в условиях конкретных ситуаций общения. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Актуальні питання суспільних наук та історії медицини | uk_UA |
dc.subject | communicative method | uk_UA |
dc.subject | student-physician | uk_UA |
dc.subject | Ukrainian language as a foreign one | uk_UA |
dc.subject | communicative situation | uk_UA |
dc.subject | communicative competence | uk_UA |
dc.subject | коммуникативный метод | uk_UA |
dc.subject | студент-медик | uk_UA |
dc.subject | украинский язык как иностранный | uk_UA |
dc.subject | коммуникативная ситуация | uk_UA |
dc.subject | коммуникативная компетенция | uk_UA |
dc.title | Peculiarities of application of communicative method of studying Ukrainian language as foreign one at higher medical educational institution | uk_UA |
dc.title.alternative | Особливості використання комунікативного методу вивчення української мови як іноземної у вищому медичному навчальному закладі | uk_UA |
dc.title.alternative | Особенности использования коммуникативного метода изучения украинского языка как иностранного в высшем медицинском учебном заведении | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті. Кафедра суспільних наук та українознавства |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
APSN_1_2018_62.pdf | 375.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.