Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16507
Title: | Особливості системи медичної освіти у вищій медичній школі Ганновера |
Other Titles: | Особенности системы медицинского образования в высшей медицинской школе Ганновера Features of the medical education system in Hannover higher medical school |
Authors: | Шорікова, Діна Валентинівна Шоріков, Євген Іванович Геруш, Ігор Васильович Хухліна, Оксана Святославівна Горбатюк, Ірина Борисівна Шорикова, Д.В. Шориков, Е.И. Геруш, И.В. Хухлина, О.С. Горбатюк, И.Б. Shorikova, D.V. Shorikov, Ye.I. Gerush, I.V. Khukhlina, O.S. Gorbatyuk, I.B. |
Keywords: | медична освіта Німеччина Ганновер організація медицинское образование Германия Ганновер организация medical education Germany Hanover organization |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Буковинський медичний вісник |
Abstract: | Мета роботи – розглянути особливості системи медичної освіти у вищій медичній школі Ганновера. Матеріал і методи. Використовувались методи семантичного оцінювання наукової літератури, порівняння, системного та структурно-логічного аналізу. Результати. У медичних університетах Німеччини впроваджуються проекти медичної освіти, засновані на американській моделі. Ці проекти ґрунтуються на ідеї рівноправної участі теорії та практики. Ключовими моментами є проблемно-орієнтоване навчання, пов'язане з розв'язанням конкретних задач, робота в малих групах, нові форми контролю. Встановлено, що основною концепцією всіх модулів є навчання в клініці. Метою концепції є відмова від стереотипу: "спочатку теорія, потім практика". Цель работы – рассмотреть особенности системы медицинского образования в высшей медицинской школе Ганновера. Материал и методы. Использовались методы семантического анализа, метод сравнения, системного и структурно-логического анализа. Результаты. В медицинских университетах Германии внедряются проекты медицинского образования, основанные на американской модели. Эти проекты базируются на равноценной роли теории и практики. Ключевыми моментами являются проблемно-ориентированное обучение, связанное с решением конкретных задач, работа в малых группах, новые формы контроля. Установлено, что основной концепцией всех модулей является обучение в клинике. Целью новой модели обучения является отказ от стереотипа: "сначала теория, потом практика". Abstract. The purpose of this work is to present the features of medical education at the Hanover Higher Medical School. Material and methods. Methods of semantic analysis, the comparison method, systemic and structural-logical analysis were used. Results. Medical universities in Germany are implementing American model of medical education. These projects are based on the ideas of theory and practice. Key points are problem-oriented learning, which help in resolving of specific problems, work in small groups, new forms of control. It is established, that basic concept of all modules is training in the clinic. The purpose of the new concept to reject stereotype: "first theory, the practice is later". |
URI: | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16507 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
БМВ_2019_4_174.pdf | 236.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.