Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16369
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Годованець, Оксана Іванівна | |
dc.contributor.author | Будаєв, Юрій Вікторович | |
dc.contributor.author | Левандовський, Роман Адамович | |
dc.contributor.author | Чайковська, Н.М. | |
dc.contributor.author | Годованец, О.И. | |
dc.contributor.author | Будаев, Ю.В. | |
dc.contributor.author | Левандовский, Р.А. | |
dc.contributor.author | Чайковская, Н.М. | |
dc.contributor.author | Godovanets', O.I. | |
dc.contributor.author | Budayev, Y.V. | |
dc.contributor.author | Levandovsky, R.A. | |
dc.contributor.author | Chaikovska, N.M. | |
dc.date.accessioned | 2021-01-14T07:36:12Z | |
dc.date.available | 2021-01-14T07:36:12Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | УДК 61:378:005.61:378.091.321 | |
dc.identifier.other | DOI:10.24061/1727-4338.XVII.3.65.2018.149 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16369 | |
dc.description.abstract | У роботі представлені педагогічні аспекти проведення лекційного заняття з урахуванням особливостей медичного профілю. Вказані роль і місце лекції в сучасній системі освіти, а також значення викладача в цьому процесі. Основною метою лекції залишається мотивація до вивчення дисципліни та формування у студентів активного мислення. Ключовим питанням проведення лекційного заняття є збереження уваги аудиторії, що досягається різними методами та засобами. Лекції не втратять своєї актуальності, якщо, зберігаючи кращі традиції вітчизняної медичної освіти, будуть відповідати загальноприйнятим світовим стандартам якості освітнього процесу. | uk_UA |
dc.description.abstract | В работе представлены педагогические аспекты проведения лекционного занятия с учетом особенностей медицинского профиля. Указаны роль и место лекции в современном образовании, а также значение преподавателя в этом процессе. Основной целью лекции остается мотивация к изучению дисциплины и формирования у студентов активного мышления. Ключевым вопросом проведения лекционного занятия является сохранение внимания аудитории, достигаемое различными методами и средствами. Лекции не потеряют своей актуальности, если, сохраняя лучшие традиции отечественного медицинского образования, будут соответствовать общепринятым мировым стандартам качества образовательного процесса. | ru |
dc.description.abstract | The paper focuses on the pedagogical aspects of the lecture taking into account the medical profile. The goal is to indicate the role and place of the lecture in modern education and to determine the teacher's significance in this process. The principal purpose of the lecture remains motivation to study the discipline and formation of creative thinking in students. The key issue of the lecture is to keep the attention of the audience, which is achieved by different methods and means. Lectures will not lose their relevance when preserving the best traditions of native medical education and will conform to the generally accepted world standards of the quality of the educational process. | en |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Клінічна та експериментальна патологія | uk_UA |
dc.subject | освітній процес | uk_UA |
dc.subject | лекція | uk_UA |
dc.subject | образовательный процесс | uk_UA |
dc.subject | лекция | uk_UA |
dc.subject | educational process | uk_UA |
dc.subject | lecture | uk_UA |
dc.title | Значення лекції в сучасній системі вищої медичної освіти | uk_UA |
dc.title.alternative | Значение лекции в современной системе высшего медицинского образования | uk_UA |
dc.title.alternative | The significance of lecture in the modern health education system | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті. Кафедра ортопедичної стоматології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
КЕП_2018_3(1)_146.pdf | 1.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.