Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16280
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLapa, G.M.
dc.contributor.authorSemysiuk, A.M.
dc.contributor.authorЛапа, Г.Н.
dc.contributor.authorСемисюк, Альбіна Михайлівна
dc.contributor.authorЛапа, Галина Миколаївна
dc.contributor.authorСемисюк, Альбіна Михайлівна
dc.date.accessioned2020-12-16T08:59:29Z
dc.date.available2020-12-16T08:59:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherУДК 378.016:811.1
dc.identifier.urihttp://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16280
dc.description.abstractDidactic and educative strategies of studying foreign languages in Bukovinian state medical university are considered in the article, the necessity of their studying as one of the tasks of educational and educative standards of the third millennium for the development of intellectual personality of a specialist is substantiated. Foreign languages occupy considerable positions in the global processes, occurring in the world. The work of the department, presented in the article, concerning motivation of studying foreign languages in higher medical establishments reflects perspectives of the direction of its improvement taking into account teacher's imagination and students' opinion and the results of the carried out questionnaire. The description of the state of foreign languages as educational branch of science in the system of training future doctors is also presented, tasks directed to the improvement of foreign competence of the students are set before the teacher. В статье рассматриваются дидактические и воспитательные стратегии изучения иностранных языков Буковинского государственного медицинского университета, обосновывается необходимость их изучения как одной из задач образовательных и воспитательных стандартов третьего тысячелетия для становления развития интеллектуальной личности специалиста. Делается акцент на том, что в формате глобальных процессов, которые происходят в мире и обществе, иностранные языки занимают существенные позиции. Представленный объем работы кафедры относительно мотивации изучения иностранных языков в медицинском вузе отражает перспективы направления совершенствования ее с учетом видения преподавателей и мнения студентов и результатов проведенного анкетирования, описывается статус иностранных языков как учебной дисциплины в системе подготовки будущих врачей, ставятся задачи перед преподавателем, направленные на развитие иноязычной компетенции студентов. В статті розглядаються дидактичні і виховні стратегії вивчення іноземних мов на кафедрі іноземних мов ВДНЗ "Буковинський державний медичний університет", обґрунтовується його потреба в оволодінні як однієї із задач освітнього і виховного стандартів третього тисячоліття для становлення всебічно розвинутої особистості і фахівця. Робиться акцент на тому, що у ракурсі глобалізаційних процесів у суспільстві і світі іноземні мови посідають досить багатоаспектні вагомі позиції, представляють обсяг діяльності кафедри щодо мотивації вивчення іноземних мов у медичному ВНЗ, висвітлюються перспективи вдосконалення цієї роботи з урахуванням бачення і збору тих, хто навчається з урахуванням проведеного анкетування. Описується статус іноземних мов як навчального предмета у системі загального процесу підготовки майбутніх медичних фахівців у вище згаданому навчальному закладі, окреслюється коло завдань професорсько-викладацького складу кафедри щодо їхньої діяльності, спрямованої на розвиток іншомовної комунікативної компетентності студентів.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКлінічна та експериментальна патологіяuk_UA
dc.subjectforeign languagesuk_UA
dc.subjectdidactic, educative potential of teaching spaceuk_UA
dc.subjectglobalizationuk_UA
dc.subjectforeign communicative competenceuk_UA
dc.subjectmotivation of studyinguk_UA
dc.subjectacademicuk_UA
dc.subjectиностранный языкuk_UA
dc.subjectдидактический, воспитательный потенциалuk_UA
dc.subjectглобализацияuk_UA
dc.subjectиноязычная коммуникативная компетенцияuk_UA
dc.subjectмотивация изученияuk_UA
dc.subjectакадемическая мобильность студентовuk_UA
dc.subjectіноземні мовиuk_UA
dc.subjectдидактичний, виховний потенціал освітнього просторуuk_UA
dc.subjectглобалізаціяuk_UA
dc.subjectіншомовна комунікативна компетенціяuk_UA
dc.subjectмотивація вивченняuk_UA
dc.subjectакадемічна мобільність студентівuk_UA
dc.titleDidactic and educative functions of the subject "Foreign language" in higher medical educational establishmentuk_UA
dc.title.alternativeДидактические и воспитательные функции учебного предмета "Иностранный язык" в высшем учебном медицинском заведенииuk_UA
dc.title.alternativeДидактичні та виховні функції навчальної дисципліни "Іноземна мова" у вищому навчальному медичному закладіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КЕП_2017_1_198.pdf316.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.