Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСемисюк, Альбіна Михайлівна
dc.contributor.authorЛапа, Галина Миколаївна
dc.contributor.authorРак, Олександр Михайлович
dc.contributor.authorСемисюк, А.М.
dc.contributor.authorЛапа, Г.Н.
dc.contributor.authorРак, А.М.
dc.contributor.authorSemysiuk, A.M.
dc.contributor.authorLapa, G.M.
dc.contributor.authorRak, O.M.
dc.date.accessioned2020-07-30T18:32:12Z
dc.date.available2020-07-30T18:32:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherУДК 378:005.6:61]-054.62
dc.identifier.otherDOI:10.24061/2413-0737/XXI.2.82.1.2017.39
dc.identifier.urihttp://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16068
dc.description.abstractУ статті розглядається в динамічному аспекті досвід роботи викладацького складу кафедри іноземних мов ВДНЗ України "Буковинський державний медичний університет" у форматі навчання майбутніх медичних фахівців іншомовної фаховоорієнтованої комунікативної компетентності майбутніх лікарів. Окреслюються основні етапи розвитку цього виду навчання, ставиться акцент на значенні вивчення іноземних мов у системі вищої професійної освіти в умовах академічної мобільності студентів, можливості стажування в навчальних закладах Європи. У статті приділяється велика увага використанню сучасних методів навчання іноземних мов як складової навчання міжкультурної комунікації, серед яких є інтерактивні методи, що відтворюють елементи іспиту на знання іноземних мов рівня В1, В2, впровадження яких сприятимуть ефективності іншомовної освіти студентів.uk_UA
dc.description.abstractВ статье в динамике рассматривается и анализируется опыт работы преподавателей кафедры иностранных языков государственного высшего учебного заведения Украины "Буковинский государственный медицинский университет" в формате обучения будущих врачей иноязычной компетентности. Очерчиваются основные этапы этого вида учебной деятельности, акцентируется внимание на значение изучения иностранных языков на образовательном поле специалистов в системе профессионального образования в условиях академической мобильности студентов, представленных возможностей стажировки в вузах Европы. В статье уделяется большое внимание использованию современным методам обучения иностранным языкам как составляющей обучения межкультурной коммуникации, среди которых важное место занимают интерактивные методы с включением элементов тестирования на знание иностранных языков уровней В1, В2, использование которых способствуют результативности всего процесса обучения иностранным языкам в неспециальном вузе.ru
dc.description.abstractThe experience of work of the tutors of the department of foreign languages of higher state educational establishment of Ukraine "Bukovinian state medical university" in the range of teaching foreign competence the future doctors is considered in this article. The authors outline the basic stages of this kind of educational activity, accentuate attention on the significance of studying foreign languages in educational field of specialists in the system of professional education under conditions of academic mobility of the students and afforded opportunities of probation period in higher educational establishments of Europe. Great attention is paid to the use of modern methods of teaching foreign languages as a constituent of teaching intercultural communication, where interactive methods including elements of checking up the acquired knowledge of foreign languages B1, B2 level occupy a significant place, promoting the efficacy of the whole process of teaching foreign languages in non-special higher state educational establishment.en
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherБуковинський медичний вісникuk_UA
dc.subjectфахова іншомовна освітаuk_UA
dc.subjectосвітнє полеuk_UA
dc.subjectпедагогічна діяльністьuk_UA
dc.subjectміжпредметна інтеграціяuk_UA
dc.subjectмотивація вивчення іноземних мовuk_UA
dc.subjectінтерактивні методиuk_UA
dc.subjectпрофессиональное иноязычное образованиеuk_UA
dc.subjectобразовательное полеuk_UA
dc.subjectпедагогическая деятельностьuk_UA
dc.subjectмежпредметная интеграцияuk_UA
dc.subjectмотивация изучения иностранных языковuk_UA
dc.subjectинтерактивные методыuk_UA
dc.subjectprofessional foreign educationuk_UA
dc.subjecteducational fielduk_UA
dc.subjectpedagogical activityuk_UA
dc.subjectintegration between subjectsuk_UA
dc.subjectmotivation of studying foreign languagesuk_UA
dc.subjectinteractive methodsuk_UA
dc.titleФаховоорієнтована іншомовна освіта як чинник підготовки майбутніх лікарівuk_UA
dc.title.alternativeПрофессионально-ориентированное иноязычное обучение как фактор подготовки будущих врачейuk_UA
dc.title.alternativeProfessionally oriented foreign languages education as a factor of training future doctorsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БМВ_2017_2_ч.1_179.pdf249.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.