Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15842
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Подолян, С.К. | |
dc.contributor.author | Podolyan, S.K. | |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T08:13:54Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T08:13:54Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.other | УДК 616.15+616-018-092-06:546.3/8 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15842 | |
dc.description.abstract | Встановлено, що хлористий талій діє на тромбоцитарно-судинний, коагуляційний гемостаз та фібринолітичну систему. Особливістю його впливу є порушення тромбіногенезу і коагуляції фібриногену внаслідок надмірної активації фібринолізу та розвиток дисемінованого внутрішньосудинного зсідання крові. | uk_UA |
dc.description.abstract | It has been found out that thallium chloride exerts an influence upon the thrombocytic-vascular, coagulative hemostasis and the fibrinolytic system. The peculiarity of this influence is a disorder of thrombinogenesis and fibrinolysis activation and the development of disseminated intravascular blood coagulation. | en |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Буковинський медичний вісник | uk_UA |
dc.subject | талій | uk_UA |
dc.subject | гемостаз | uk_UA |
dc.subject | фібриноліз | uk_UA |
dc.subject | thallium | uk_UA |
dc.subject | hemostasis | uk_UA |
dc.subject | fibrinolisis | uk_UA |
dc.title | Вплив хлористого талію на систему регуляції агрегатного стану крові у білих щурів | uk_UA |
dc.title.alternative | The thallium chloride influence on the regulative system of blood agregate state in white rats | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті. Кафедра патологічної фізіології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
БМВ_1998_4_166.pdf | 439.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.