Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14997
Title: | Соціально-педагогічні особливості формування пізнавальної діяльності студентів при вивченні дисципліни "Основи латинської мови з медичною термінологією" |
Other Titles: | Социально-педагогические особенности формирования познавательной деятельности студентов при изучении дисциплины "Основы латинского языка с медицинской терминологией" Socio and pedagogical peculiarities of forming students' cognitive activity while mastering the subject – "Fundamentals of the latin language with medical terminology" |
Authors: | Клим, Т.Ю. Клим, Т.Ю. Klym, T.Yu. |
Keywords: | пізнавальна активність самостійна робота студентів професійна компетентність познавательная активность самостоятельная работа студентов профессиональная компетентность cognitive activity independent work of students professional competence |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Буковинський медичний вісник |
Abstract: | У статті розкрито соціально-педагогічні особливості формування пізнавальної самостійності студентів зі спеціальності "Сестринська справа" при вивченні дисципліни "Основи латинської мови з медичною термінологією", значення формування пізнавальної самостійності як для самостійної роботи студентів з предмета, так і для професійної компетентності майбутніх медсестер. Сформульовано визначення та основні умови ефективного формування професійно орієнтованої пізнавальної самостійності студентів медичних ВНЗ.
В статье раскрыты социально-педагогические особенности формирования познавательной самостоятельности студентов специальности ''Сестринское дело" при изучении дисциплины "Основы латинского языка с медицинской терминологией", значение формирования познавательной самостоятельности как для самостоятельной работы студентов по предмету, так и для профессиональной компетентности будущих медсестер. Сформулированы определения и основные условия эффективного формирования профессионально ориентированной познавательной самостоятельности студентов медицинских ВУЗ.
The research socio-pedagogical specific characteristics of forming students’ cognitive independence in speciality – "Nurse Business", when mastering the subject – "Fundamentals of the Latin Language with Medical Terminology", the importance of forming cognitive independence both for students' independent seatwork in the .subject and for future nurses' professional competence. A definition and basic conditions for an effective formation of professionally – oriented cognitive independence of student of higher educational establishments (HEE) have been formulated. В статье раскрыты социально-педагогические особенности формирования познавательной самостоятельности студентов специальности ''Сестринское дело" при изучении дисциплины "Основы латинского языка с медицинской терминологией", значение формирования познавательной самостоятельности как для самостоятельной работы студентов по предмету, так и для профессиональной компетентности будущих медсестер. Сформулированы определения и основные условия эффективного формирования профессионально ориентированной познавательной самостоятельности студентов медицинских ВУЗ. The research socio-pedagogical specific characteristics of forming students’ cognitive independence in speciality – "Nurse Business", when mastering the subject – "Fundamentals of the Latin Language with Medical Terminology", the importance of forming cognitive independence both for students' independent seatwork in the .subject and for future nurses' professional competence. A definition and basic conditions for an effective formation of professionally – oriented cognitive independence of student of higher educational establishments (HEE) have been formulated. |
URI: | http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14997 |
Appears in Collections: | Буковинський медичний вісник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
БМВ_2007_спец_027.pdf | 284.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.