Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14997
Title: Соціально-педагогічні особливості формування пізнавальної діяльності студентів при вивченні дисципліни "Основи латинської мови з медичною термінологією"
Other Titles: Социально-педагогические особенности формирования познавательной деятельности студентов при изучении дисциплины "Основы латинского языка с медицинской терминологией"
Socio and pedagogical peculiarities of forming students' cognitive activity while mastering the subject – "Fundamentals of the latin language with medical terminology"
Authors: Клим, Т.Ю.
Клим, Т.Ю.
Klym, T.Yu.
Keywords: пізнавальна активність
самостійна робота студентів
професійна компетентність
познавательная активность
самостоятельная работа студентов
профессиональная компетентность
cognitive activity
independent work of students
professional competence
Issue Date: 2007
Publisher: Буковинський медичний вісник
Abstract: У статті розкрито соціально-педагогічні особливості формування пізнавальної самостійності студентів зі спеціальності "Сестринська справа" при вивченні дисципліни "Основи латинської мови з медичною термінологією", значення формування пізнавальної самостійності як для самостійної роботи студентів з предмета, так і для професійної компетентності майбутніх медсестер. Сформульовано визначення та основні умови ефективного формування професійно орієнтованої пізнавальної самостійності студентів медичних ВНЗ. В статье раскрыты социально-педагогические особенности формирования познавательной самостоятельности студентов специальности ''Сестринское дело" при изучении дисциплины "Основы латинского языка с медицинской терминологией", значение формирования познавательной самостоятельности как для самостоятельной работы студентов по предмету, так и для профессиональной компетентности будущих медсестер. Сформулированы определения и основные условия эффективного формирования профессионально ориентированной познавательной самостоятельности студентов медицинских ВУЗ. The research socio-pedagogical specific characteristics of forming students’ cognitive independence in speciality – "Nurse Business", when mastering the subject – "Fundamentals of the Latin Language with Medical Terminology", the importance of forming cognitive independence both for students' independent seatwork in the .subject and for future nurses' professional competence. A definition and basic conditions for an effective formation of professionally – oriented cognitive independence of student of higher educational establishments (HEE) have been formulated.
В статье раскрыты социально-педагогические особенности формирования познавательной самостоятельности студентов специальности ''Сестринское дело" при изучении дисциплины "Основы латинского языка с медицинской терминологией", значение формирования познавательной самостоятельности как для самостоятельной работы студентов по предмету, так и для профессиональной компетентности будущих медсестер. Сформулированы определения и основные условия эффективного формирования профессионально ориентированной познавательной самостоятельности студентов медицинских ВУЗ.
The research socio-pedagogical specific characteristics of forming students’ cognitive independence in speciality – "Nurse Business", when mastering the subject – "Fundamentals of the Latin Language with Medical Terminology", the importance of forming cognitive independence both for students' independent seatwork in the .subject and for future nurses' professional competence. A definition and basic conditions for an effective formation of professionally – oriented cognitive independence of student of higher educational establishments (HEE) have been formulated.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14997
Appears in Collections:Буковинський медичний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БМВ_2007_спец_027.pdf284.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.