Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSydorchuk, A.S.-
dc.contributor.authorPatel, P.-
dc.date.accessioned2016-08-23T07:36:26Z-
dc.date.available2016-08-23T07:36:26Z-
dc.date.issued2016-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11187-
dc.description.abstractThe article describes opportunities for the development of leadership qualities of junior doctor from «Infectious diseases» specialty, or specialized study in courses of thematic improvement at post-graduate level of medical education. The review used elements of literature data with the descriptive analysis of own experience in conducting seminars and practical classes with junior doctors at the Department of Infectious diseases and epidemiology at the Higher state educational establishment «Bukovina State Medical University» (Chernivtsi, Western Ukraine, Eastern Europe). Creative thinking of the leader is a necessary and important part of the innovative pedagogy nowadays. Leadership skills and creative thinking are crucial for quality medical education. Elements of the philosophy of the ancient Greek thinker Marcus Aurelius appropriate to use in the process of postgraduate education and can be successfully implemented in the daily clinical work of a resident or junior doctor. У статті охарактеризовано можливості розвитку лідерських якостей у молодого лікаря зі спеціальності «Інфекційні хвороби», що спеціалізується або ж навчається на курсах тематичного удосконалення на післядипломному рівні медичної освіти. Використані оглядові дані з елементами дескриптивного аналізу власного досвіду проведення семінарських і практичних занять з лікарями-слухачами на кафедрі інфекційних хвороб та епідеміології у вищому державному закладі «Буковинський державний медичний університет» (Чернівці, Західна Україна, Східна Європа). Креативне мислення лідера є необхідною і важливою частиною інноваційної педагогіки сьогодення. Лідерські навички і творче мислення є орієнтирами для якісної медичної освіти. Елементи філософії древньогрецького мислителя Марка Ауреліуса доцільно використовувати в процесі післядипломної освіти та можуть бути успішно імплементовані до щоденної клінічної роботи резидента чи клінічного ординатора.ru_RU
dc.language.isoen_USru_RU
dc.publisherInternational scientific professional periodical journal "THE UNITY OF SCIENCE" June, 2016 / publishing office Beranových str., 130, Czech Republic – Prague, 2016; p. 180ru_RU
dc.relation.ispartofseries;p. 64-66-
dc.subjectpostgraduate medical educationru_RU
dc.subjectleaderru_RU
dc.subjectpersonalityru_RU
dc.subjectbettermentru_RU
dc.subjectMark Aureliusru_RU
dc.subjectcreative thinkingru_RU
dc.subjectBukovina State Medical Universityru_RU
dc.subjectпіслядипломна освітаru_RU
dc.subjectлідерru_RU
dc.subjectособистістьru_RU
dc.subjectрозвитокru_RU
dc.subjectМарк Ауреліусru_RU
dc.subjectкреативне мисленняru_RU
dc.subjectБуковинський державний медичний університетru_RU
dc.titlePROBLEMS AT THE POST-GRADUATE MEDICAL EDUCATION: HOW TO IMPROVE LEADER SKILLS OF JUNIOR DOCTORS IN INFECTIOUS DISEASES SPECIALTY?ru_RU
dc.title.alternativeПРОБЛЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ: ЯК РОЗВИВАТИ ЛІДЕРСЬКІ ЯКОСТІ МОЛОДИХ ЛІКАРІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ІНФЕКЦІЙНІ ХВОРОБИ»?ru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The_Unity_of_Science_June_2016 (1)-split-merge (1).pdf3.76 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.