Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11187
Название: PROBLEMS AT THE POST-GRADUATE MEDICAL EDUCATION: HOW TO IMPROVE LEADER SKILLS OF JUNIOR DOCTORS IN INFECTIOUS DISEASES SPECIALTY?
Другие названия: ПРОБЛЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ: ЯК РОЗВИВАТИ ЛІДЕРСЬКІ ЯКОСТІ МОЛОДИХ ЛІКАРІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ІНФЕКЦІЙНІ ХВОРОБИ»?
Авторы: Sydorchuk, A.S.
Patel, P.
Ключевые слова: postgraduate medical education
leader
personality
betterment
Mark Aurelius
creative thinking
Bukovina State Medical University
післядипломна освіта
лідер
особистість
розвиток
Марк Ауреліус
креативне мислення
Буковинський державний медичний університет
Дата публикации: июн-2016
Издательство: International scientific professional periodical journal "THE UNITY OF SCIENCE" June, 2016 / publishing office Beranových str., 130, Czech Republic – Prague, 2016; p. 180
Серия/номер: ;p. 64-66
Краткий осмотр (реферат): The article describes opportunities for the development of leadership qualities of junior doctor from «Infectious diseases» specialty, or specialized study in courses of thematic improvement at post-graduate level of medical education. The review used elements of literature data with the descriptive analysis of own experience in conducting seminars and practical classes with junior doctors at the Department of Infectious diseases and epidemiology at the Higher state educational establishment «Bukovina State Medical University» (Chernivtsi, Western Ukraine, Eastern Europe). Creative thinking of the leader is a necessary and important part of the innovative pedagogy nowadays. Leadership skills and creative thinking are crucial for quality medical education. Elements of the philosophy of the ancient Greek thinker Marcus Aurelius appropriate to use in the process of postgraduate education and can be successfully implemented in the daily clinical work of a resident or junior doctor. У статті охарактеризовано можливості розвитку лідерських якостей у молодого лікаря зі спеціальності «Інфекційні хвороби», що спеціалізується або ж навчається на курсах тематичного удосконалення на післядипломному рівні медичної освіти. Використані оглядові дані з елементами дескриптивного аналізу власного досвіду проведення семінарських і практичних занять з лікарями-слухачами на кафедрі інфекційних хвороб та епідеміології у вищому державному закладі «Буковинський державний медичний університет» (Чернівці, Західна Україна, Східна Європа). Креативне мислення лідера є необхідною і важливою частиною інноваційної педагогіки сьогодення. Лідерські навички і творче мислення є орієнтирами для якісної медичної освіти. Елементи філософії древньогрецького мислителя Марка Ауреліуса доцільно використовувати в процесі післядипломної освіти та можуть бути успішно імплементовані до щоденної клінічної роботи резидента чи клінічного ординатора.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11187
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
The_Unity_of_Science_June_2016 (1)-split-merge (1).pdf3.76 MBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.