Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8303
Назва: Activation of self-study among medical students within the competence-based approach in teaching of clinical and theoretical disciplines
Інші назви: АКТИВІЗАЦІЯ САМОНАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У МЕЖАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ВИКЛАДАННЯ КЛІНІЧНИХ ТА ТЕОРЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Автори: Sydorchuk, A.S.
Halvala, Yash
Sydorchuk, L.I.
Ключові слова: self-education
medical student
competence
Дата публікації: січ-2015
Видавництво: Young Scientist» •
Серія/номер: № 1 (16) • january, 2015;c. 137-140
Короткий огляд (реферат): In this article, the aspects of self-study in traditional and innovative educational system were discussed. Special attention was paid to the implementation of competence-based approach to teaching according to innovative pedagogical system. The main groups of competencies of medical student as future high quality specialist were defined. Activation of selfstudy could be possible only with active participation of competent teacher, which implemented ideas of innovative pedagogy. Professional competence is related to social, political (readiness to solve problems), information (finding relevant sources), communicative and cultural (willingness and ability to live and work in a multicultural society) ones. Organization of exchange programs for medical students could fulfill the purpose of self-study in medical university.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8303
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
activation....pdf143.18 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.