Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIlika, V.V.-
dc.contributor.authorIlika, O.V.-
dc.contributor.authorІліка, Віталій Валер’янович-
dc.contributor.authorІліка, О.В.-
dc.date.accessioned2023-05-07T17:21:51Z-
dc.date.available2023-05-07T17:21:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXI.4.82.2022.14-
dc.identifier.otherUDC 378.147: 616-091-
dc.identifier.urihttp://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20799-
dc.description.abstractThe process of creation, introduction and spreading of new ideas, tools, pedagogical and managerial technologies in educational practice will facilitate the transition of the education system to a qualitatively different state, which increases the indices (levels) of achievements of education structural components. The objective of the study – to substantiate the importance of innovation in the mechanism of improving the education quality of students as illustrated by the experience of teaching the discipline «Pathomorphology» for future medical professionals. Conclusions. The identified ways of influencing innovative technologies and teaching methods on the use of innovations in the educational process will improve the quality of students’ education by intensifying their research work, developing skills of self-acquisition, training of independent personality capable of self-education and self-development, stimulation of figurative, associative, logical thinking. Systematic application of innovations not only helps to increase the professional competence of a student, but also lays down special demands to the teacher, leads to his professional growth, because it stimulates his activity in achieving professional acme. All this makes the teaching-learning process interesting and effective. Процес творення, запровадження та поширення в освітній практиці нових ідей, засобів, педагогічних та управлінських технологій сприятиме переходу системи освіти до якісно іншого стану, за яким підвищуються показники досягнень структурних компонентів освіти. Мета роботи – обгрунтувати вагомість інновацій у механізмах покращення якості освіти майбутніх фахівців-медиків на прикладі досвіду викладання дисципліни «Патоморфологія». Висновки. Виявлені шляхи впливу інноваційних технологій та методів навчання на освітній процесі сприятиме покращенню якості освіти студентів завдяки активізації їх пошукової роботи, формуванню вмінь самостійного оволодіння знаннями, вихованню самостійної особистості, здатної до самоосвіти та саморозвитку, стимулюванню образного, асоціативного, логічного мислення. Систематичне застосування інновацій не тільки сприяє підвищенню фахової компетентності здобувача освіти, а й висуває особливі вимоги до педагога, призводить до його професійного зростання, адже стимулює його активність у досягненні професійного акме. Усе це робить процес викладання-навчання цікавим та ефективним.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКлінічна та експериментальна патологія (науково-медичний журнал)uk_UA
dc.subjectinnovations in pedagogyuk_UA
dc.subjectinteractive technologiesuk_UA
dc.subjectteaching pathomorphologyuk_UA
dc.subjectінновації в педагогіціuk_UA
dc.subjectінтерактивні технологіїuk_UA
dc.subjectвикладання патоморфологіїuk_UA
dc.titleSignificance of innovative technologies in the mechanism of improving the education quality of future medical professionals as illustrated by teaching the discipline «Pathomorphology»uk_UA
dc.title.alternativeЗначення інноваційних технологій у механізмах покращення якості здобуття освіти майбутніми фахівцями-медиками на прикладі викладання дисципліни «Патоморфологія»uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.