Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20769
Title: Етапи планування засвоєння лекційного матеріалу лікарями-інтернами
Other Titles: Stages of planning of lecture material mastering by interns
Authors: Польовий, Віктор Павлович
Салютін, Р.В.
Паляниця, Андрій Семенович
Кнут, Руслан Петрович
Волянюк, Петро Михайлович
Бойко, Світлана Іллівна
Кифяк, П.В.
Polоvyi, V.P.
Saliutin, R.V.
Palianytsia, A.S.
Knut, R.P.
Volianiuk, P.M.
Boiko, S.I.
Kyfiak, P.V.
Keywords: лекції
лікарі-інтерни
етапи викладу
lectures
intern doctors
presentation stages
Issue Date: 2022
Publisher: Клінічна анатомія та оперативна хірургія (науково-практичний медичний журнал)
Abstract: Резюме. Лекція є одним із основних складників дидактичного циклу навчання в закладах вищої освіти. При цьому більшість опитаних студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» вважають, що отримують під час слухання лекцій до 60% навчального матеріалу. Мета роботи. Оптимізувати викладання лекційного матеріалу шляхом формування професійно-орієнтованого базису для наступного послідовного засвоєння студентами навчального матеріалу. Висновки. Лекційні заняття сприяють творчому спілкуванню лектора з аудиторією в контексті співтворчості, емоційної взаємодії і є дієвим способом для отримання фахових знань шляхом індивідуалізованої форми читання лекції, залежно від тематики, підготовленості аудиторії, наявності технічних засобів, що сприяє активізації просторової змістовної діяльності лікарів-інтернів. Abstract. The lecture is one of the main components of the didactic cycle of education in higher educational institutions. At the same time, the majority of interviewed students of the Master’s educational qualification level believe that they receive up to 60% of the educational material from lectures. Aim of the work. To optimize the teaching of lecture material by forming of professionally oriented basis for the subsequent mastering of educational material by students. Conclusions. Lecture classes contribute to the creative communication of the lecturer with the audience in the context of co-creation, emotional interaction and are the effective way to obtain professional knowledge through an individualized form of reading the lecture, depending on the topic, the preparedness of the audience, the availability of technical means, which contributes to the activation of the spatial meaningful activity of intern doctors.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/20769
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polоvyi VP, et al. Stages of planning of lecture material mastering by interns_2022.pdf327 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.