Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18398
Title: The use of podcasting technology in teaching «Ukrainian language as a foreign» in the Ukrainian medical higher educational institutions
Other Titles: Використання технології подкастингу під час вивчення дисципліни «Українська мова як іноземна» у вищих медичних закладах освіти
Использование технологии подкастинга при изучении дисциплины «Украинский язык как иностранный» в высших медицинских учебных заведениях
Authors: Leshchenko, T.
Zhovnir, M.
Grinko, N.
Лещенко, Т.
Жовнір, М.
Гринько, Н.
Лещенко, Т.
Жовнир, М.
Гринько, Н.
Keywords: innovative technologies
podcast
foreign student
Ukrainian as a foreign language
medical university
інноваційні технології
подкаст
студент-іноземець
українська мова як іноземна
медичний виш
инновационные технологии
подкаст
студент-иностранец
украинский язык как иностранный
медицинский вуз
Issue Date: 2020
Publisher: Наукове видання «Мова і культура»
Abstract: The article is devoted to the problem of forming a foreign medical student linguistic personality: it's linguistic, speech, communication and socio-cultural competencies. The work focuses on the inseparability of communicative skills from the actualization of the task of systematic use of innovative didactic methods and techniques, as well as forms of work, bulk resources that ensure the involvement of students in the dialogue of cultures with the purpose of their successful integration into the national intellectual and educational space. This intelligence focuses on the introduction of various information and communication technologies into the educational process. The advantages of pedagogical innovation in comparison with traditional methods of presenting educational information are pointed out. In the view of the authors' proposed article – podcasting technology. The researchers interpreted the term podcasts, presented and analyzed the common typological paradigms of podcasts. The expediency and rationality of the use of podcasts of Ukrainian studies in the discipline «Ukrainian as a Foreign Language» in the medical university are substantiated. The transcript of the training podcast is presented, which can be used in practical lessons in the discipline «Ukrainian as a Foreign Language» (IIIrd course, speciality «Medicine»). The topic of practical training is «Hospital. Structure of medical establishment». The work uses a descriptive-analytical method, a general-linguistic method of scientific description, a method of comparison, and appeals to special linguistic methods and techniques, including discourse analysis. Статтю присвячено проблемі формування мовної особисті іноземного студента-медика, його мовної, мовленнєвої, комунікативної й соціокультурних компетенцій. У праці акцентовано на невіддільності комунікативної вправності від актуалізації завдання системного використання інноваційних дидактичних методів і прийомів, а також форм роботи, ресурсів, що забезпечують залучення студентів до діалогу культур із метою їхньої успішної інтеграції до вітчизняного інтелектуально-освітнього простору. У цій розвідці зосереджено увагу на впровадженні різноманітних інформаційно-комунікаційних технологій у вишівський навчально-виховний процес. Указано на переваги педагогічної інноватики у порівнянні з традиційними методами подачі навчальної інформації. У полі зору авторів пропонованої статті – технологія подкастингу. Статья посвящена проблеме формирования языковой личности иностранного студента-медика, его речевой, коммуникативной и социокультурных компетенций. В работе акцентировано на неотделимости коммуникативной підготовки от актуализации задачи системного использования инновационных дидактических методов и приемов, а также форм работы, актуальних ресурсов, обеспечивающих вовлечение студентов в диалог культур с целью их успешной интеграции в отечественное интеллектуально-образовательное пространство. В этом исследовании внимание сосредоточено на внедрении различных информационно-коммуникационных технологий в вузовский учебно-воспитательный процесс. Указано на преимущества педагогической инноватики по сравнению с традиционными методами подачи учебной информации. В поле зрения авторов предлагаемой статьи – технология подкастинга.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18398
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гринько_Полтава 2020.pdf361.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.