Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18397
Title: Teaching Ukrainian as a foreign language by using mind mapping technique
Other Titles: Навчання української мови як іноземної за допомогою ментальних карт
Изучение украинского языка как иностранного при помощи ментальных карт
Authors: Leshchenko, Tetyana
Zhovnir, Maryna
Grinko, Natalia
Лещенко, Т.
Жовнір, М.
Гринько, Н.
Лещенко, Т.
Жовнир, М.
Гринько, Н.
Keywords: innovative technologies
Mind mapping
foreign student
Ukrainian as a foreign language
medical university
інноваційні технології
(інтелектуальна) ментальна карта
студент-іноземець
українська мова як іноземна
медичний вищий заклад освіти
инновационные технологии
(интеллектуальная) ментальная карта
студент-иностранец
украинский язык как иностранный
медицинское высшее учебное заведение
Issue Date: 2021
Publisher: Educological discourse
Abstract: The article is devoted to the problem of successful implementation of different cutting-edge techniques in teaching in the context of the current significant modifications and profound transformations of the educational system in Ukraine. This work focuses on forming a foreign medical student linguistic personality, in particular, its grammar, speech, communication as well as socio-cultural competencies, including by utilizing Advanced Information and Communication technology tools. This research focuses on the introduction of Advanced Information and Communication Technologies into the Ukrainian educational process. It was pointed out, that the effective teaching methodology could be based on the newest methods and techniques. The advantage of pedagogical innovation in comparison with traditional methods of presenting educational information was pointed out. The researchers have interpreted the term Mind map. They have also presented and analyzed its important features, common ways of implementation into the current teaching process. Статтю присвячено проблемі ефективного впровадження надсучасних освітніх технологій і методів у навчальний процес в контексті суттєвих модифікацій і змін в галузі вітчизняної освіти. У розвідці розглянуто ключові аспекти формування мовної особистості іноземного студента-медика, його мовної, мовленнєвої, комунікативної й соціокультурної компетентностей шляхом раціонального використання освітньої інноватики й актуального інформаційного й технічного забезпечення навчального процесу. Авторами зауважено про важливість і своєчасність педагогічних новацій та осучаснених педагогічних методів і методик для активізації студентської активності, послідовності в навчанні, а також: для розкриття їхнього внутрішнього потенціалу, саморозвитку, стимуляції пошукової активності, систематизації навчальної діяльності й упорядкування набутих раніше знань. Дослідниками зауважено про ефективність впровадження інформаційно-комунікаційних новацій в освітній процес у закладах вищої освіти. Крім цього, у праці вказано на переваги педагогічної інноватики у порівнянні з традиційними методами подачі навчальної інформації. Проінтерпретовано й систематизовано окремі теоретичні зауваги щодо суті та специфіки використання ментальних карт під час вивчення української мови іноземними студентами. У розвідці також витлумачено термін інтелектуальна (ментальна) карта, наведено й проаналізовано узуальні особливості карт. Подано перелік комп'ютерних програм, які можна використовувати для створення індивідуальних ментальних карт. Обґрунтовано доцільність і раціональність використання тематичних ментальних карт на заняттях із дисципліни «Українська мова як іноземна» в медичному виші. Подано й детально проаналізовано низку ментальних карт, які можна використовувати під час вивчення студентами-медиками навчального предмета «Українська мова як іноземна» (І курс, спеціальність «Медицина»). Статья посвящена проблеме эффективного и своевременного внедрения современных технологий в учебный процесс в контексте существенных модификаций и изменений в области отечественного образования. В статье рассмотрено ключевые аспекты формирования языковой личности иностранного студента-медика, в частности, его языковой, речевой, коммуникативной и социокультурной компетенции путем рационального использования педагогической инноватики, а также актуального информационного и технического обеспечения учебного процесса. Авторами указано на важность и своевременность педагогических инноваций, новых методов и методик для активизации студенческой активности и последовательности в обучении, а также для раскрытия внутреннего потенциала каждого студента, для его саморазвития, стимуляции поисковой активности, систематизации учебной деятельности и знаний. Исследователи акцентируют внимание на необходимости и эффективности внедрения информационно-коммуникационных технологий в учебный процесс высшего медицинского заведения. Кроме этого, в работе указано на преимущества педагогической инноватики по сравнению с традиционными методами подачи учебной информации. Интерпретировано и систематизировано отдельные теоретические аспекты и точки зрения относительно сути и специфики исследуемых педагогических технологий. В статье предложены компьютерные программы, которые можно использовать для создания индивидуальных интеллектуальных (ментальних) карт. Авторами обоснованы целесообразность и рациональность использования рассматриваемой технологии на занятиях украинского языка как иностранного в медицинском высшем учебном заведении. Представлены и подробно проанализированы несколько ментальных карт, которые можно использовать при изучении студентами-медиками учебной дисциплины «Украинский язык как иностранный» (I курс, специальность «Медицина»).
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18397
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гринько_Ментальні карти.pdf262.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.