Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/17197
Title: Про-екологічне виховання студентів-медиків в освітньому просторі
Other Titles: Про-экологическое воспитание студентов-медиков в образовательном пространстве
Pro-environmental education of medical students in the educational environment
Authors: Ломакіна, Юлія В'ячеславівна
Тимофієва, Марина Пилипівна
Зорій, Ніна Іванівна
Федонюк, Л.Я.
Павлюк, О.І.
Яковець, Кароліна Іванівна
Щудрова, Тетяна Сергіївна
Ломакина, Ю.В.
Тимофеева, М.П.
Зорий, Н.И.
Федонюк, Л.Я.
Павлюк, О.И.
Яковец, К.И.
Щудрова, Т.С.
Lomakina, Yu.V.
Tymofiieva, M.P.
Zoriy, N.I.
Fedoniuk, L.Ya.
Pavliuk, O.I.
Yakovets, K.I.
Shchudrova, T.S.
Keywords: про-екологічне виховання
здоров'язберігаючі компетентності
здоров'язберігаючі технології
освітній простір
екологічна культура
екологічна свідомість студентів-медиків
про-экологическое воспитание
здоровьесберегающие компетентности
здоровьесберегающие технологии
образовательное пространство
экологическая культура
экологическое сознание студентов-медиков
pro-ecological education
health-saving competence
health-saving technologies
educational environment
ecological culture
medical students' ecological conscience
Issue Date: 2020
Publisher: Буковинський медичний вісник
Abstract: Короткий опис роботи. У статті проаналізовано та обґрунтовано методичні підходи щодо екологічного виховання у вищому навчальному закладі; визначено ставлення та шляхи формування екологічної культури студентів-медиків. Мета роботи – дослідити та удосконалити методичні підходи щодо екологічного виховання в освітньому просторі; визначити ставлення та шляхи формування екологічної культури студентів-медиків. Матеріал і методи. Проведено аналіз даних та опрацьовано сучасні наукові досягнення за даною темою в джерелах новітньої літератури. У 2020 році проведено дослідження, в якому взяли участь 160 студентів 1-х, 2-х курсів медичних факультетів освітнього ступеня "Магістр" Буковинського державного медичного університету. Застосовано методи спостереження, бесіди, анкетування. Висновки. У результаті теоретико-методологічного дослідження в статті висвітлені основні проблемні питання екологічного виховання. Методичними підходами, щодо ефективності екологічного виховання в освітньому просторі, є формування та розвиток у студентів-медиків здоров'язберігаючої компетентності. Визначені та обґрунтовані дидактичні умови впровадження здоров'язберігаючих технологій у навчальний процес вищого навчального закладу. З'ясовано, що практична реалізація завдань і мети екологічної освіти у вищих навчальних закладах ґрунтується на: засадах взаємозв'язку теоретичних знань із практичною діяльністю студентів у цій сфері; включенні екологічних аспектів у структуру предметних, спеціальних узагальнюючих тем; використанні проблемних методів навчання; поєднанні аудиторної і позааудиторної природоохоронної роботи. Цель работы – исследовать и усовершенствовать методические подходы экологического воспитания в образовательном пространстве; определить отношение и пути формирования экологической культуры студентов-медиков. Материал и методы. Проведен анализ и обработаны современные научные достижения по данной теме в источниках новейшей литературы. В 2020 году было проведено исследование, в котором принимали участие 160 студентов 1-х, 2-х курсов медицинских факультетов образовательной степени "Магистр" Буковинского государственного медицинского университета. Использованы методы наблюдения, беседы, анкетирования Выводы. В результате теоретико-методологического исследования в статье освещены основные проблемные вопросы экологического воспитания. Методическими подходами эффективности экологического воспитания в образовательном пространстве является формирование и развитие у студентов-медиков здоровьесберегающей компетентности. Определены и обоснованы дидактические условия внедрения здоровьесберегающих технологий в учебный процесс высшего учебного заведения. Выяснено, что практическая реализация задач и цели экологического образования в высших учебных заведениях основывается на: принципах взаимосвязи теоретических знаний с практической деятельностью студентов в этой сфере; включении экологических аспектов в структуру предметных, специальных обобщающих тем; сочетании аудиторных занятий с непосредственным общением с природой, использовании проблемных методов обучения; сочетании аудиторной и внеаудиторной природоохранной работы. Objective – to investigate and improve methodological approaches of ecological upgrading in education; to determine the formation and the attitude towards ecological culture among medical students. Material and methods. Modern data and scientific achievements on the topic were analyzed and processed within contemporary literature. The investigation was held in 2020. 160 medical students in their 1st and 2nd years, who study at the Bukovinian State Medical University, Master's program, participated in it. We applied such methods as observation, conversation and questioning. Conclusions. The theoretical and methodological research highlights main issues of environmental education. Instructional approaches to the effectiveness of environmental education in the educational environment are the formation and development of health-saving competence in medical students. The study indicates that the practical realization of the objectives and goals of environmental education in higher education is based on several factors: integration of theoretical knowledge and practical activities of the students in this field; inclusion of ecological aspects in the structure of subject-specific and general topics; usage of problematic teaching methods; inclusion of the extracurricular environmental work into in-class training.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/17197
Appears in Collections:Статті. Кафедра дитячої хірургії та отоларингології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BMV_2020_1_213.pdf311.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.