Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16524
Title: Навчання української мови як іноземної з урахуванням особистісно орієнтованого підходу та ключових компетентностей в Буковинському державному медичному університеті
Other Titles: Обучение украинского языка как иностранного с учетом личностно ориентированного подхода и ключевых компетентностей в Буковинском государственном медицинском университете
Teaching Ukrainian as a foreign language taking into account a personality-oriented approach and core competencies at Bukovinian State Medical University
Authors: Бабух, Надія
Георгіце, Інна
Руснак, Юлія Маноліївна
Бабух, Н.
Георгицэ, И.
Руснак, Ю.М.
Babukh, N.
Heorhitse, I.
Rusnak, Yu.M.
Keywords: средства
методы личностно ориентированного подхода
ключевые компетентности
украинский язык как иностранный
means
methods of personality-oriented approach
core competencies
Ukrainian as a foreign language
Issue Date: 2019
Publisher: Актуальні питання суспільних наук та історії медицини
Abstract: В статье рассмотрены педагогические средства и методы, способствующие личностно ориентированному подходу в обучении и развитии ключевых компетентностей будущего врача на занятиях украинского языка как иностранного в Буковинском государственном медицинском университете. Актуальность исследования обусловлена необходимостью освещения проблем преподавания украинского языка как иностранного с помощью различных педагогических методов и форм. Методы исследования обусловлены его целями и задачами. В работе использованы описательный метод, наблюдение, классификации. Научная новизна работы заключается в том, что впервые проанализированы роль ключевых компетентностей и значение личностно ориентированного подхода для обучения украинского языка как иностранного студентов-медиков. Выводы. Определено содержание ключевых компетентностей и путей их реализации посредством использования различных средств и методов с учетом личностно ориентированного подхода к обучению украинского языка как иностранного. Objectives. In the article pedagogical tools and methods that promote a personality-oriented approach in teaching and developing the core competencies of a future doctor in the classes of Ukrainian as a foreign language at Bukovinian State Medical University are described. Research methods are determined by its goals and objectives. In the paper descriptive, observation, classification methods are used. The relevance of the article is determined by the need to cover the problems of teaching Ukrainian as a foreign language through a variety of pedagogical methods and forms. The scientific novelty of the work lies in the fact that for the first time the role in the development of core competencies and the importance of a personality-oriented approach for teaching Ukrainian as a foreign language to medical student are analyzed. Conclusions. The content of core competencies and their ways of application is determined by using various means and methods taking into account a personality-oriented approach to teaching Ukrainian as a foreign language. It can be concluded that a personality-oriented approach in the process of teaching Ukrainian as a foreign language is one of the most effective for the practical implementation of the core competences development of foreign students and needs further careful study.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16524
Appears in Collections:Статті. Кафедра суспільних наук та українознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
APSN_3_2019_25.pdf305.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.