Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16522
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTsurkan, Maria-
dc.contributor.authorЦуркан, М.-
dc.contributor.authorЦуркан, М.В.-
dc.date.accessioned2021-02-18T12:51:58Z-
dc.date.available2021-02-18T12:51:58Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.otherUDK 378.147:81-
dc.identifier.otherDOI 10.24061/2411-6181.1.2018.13-
dc.identifier.urihttp://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16522-
dc.description.abstractThe aim of the article is description and analysis of peculiarities of application of communicative method in teaching Ukrainian language as foreign one at medical universities. Teaching Ukrainian language as foreign one performs not only communicative role, it foremost designed to provide foreign students ability to obtain knowledge of all subjects at professional level, which students need in order to form theoretical basis and practical skills in future profession. We have been used the following methods of investigation: descriptive, synthesis and generalization of scientific theories. The novelty of the work consists in that specificity of application of communicative method is still not considered at appropriate level namely at medical universities of Ukraine. Conclusions. It has been defined that communicative approach for studying foreign languages gives the possibility for a teacher to teach foreign students to model lingual interactions, to use language as means of social action and interaction under the conditions of specific situations of communication. Целью статьи является описание и анализ особенностей использования коммуникативного метода в преподавании украинского языка как иностранного в медицинских университетах. В работе применены следующие методы исследования: описательный; синтеза и обобщения научных теорий. Новизна работы заключался том, что до сих пор на должном уровне не рассмотрена специфика применения коммуникативного метода именно в медицинских вузах Украины. Выводы. Определено, что коммуникативный подход к обучению иностранным языкам дает возможность преподавателю научить студентов-иностранцев моделировать речевые взаимодействия, использовать язык как средство социального действия в условиях конкретных ситуаций общения.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherАктуальні питання суспільних наук та історії медициниuk_UA
dc.subjectcommunicative methoduk_UA
dc.subjectstudent-physicianuk_UA
dc.subjectUkrainian language as a foreign oneuk_UA
dc.subjectcommunicative situationuk_UA
dc.subjectcommunicative competenceuk_UA
dc.subjectкоммуникативный методuk_UA
dc.subjectстудент-медикuk_UA
dc.subjectукраинский язык как иностранныйuk_UA
dc.subjectкоммуникативная ситуацияuk_UA
dc.subjectкоммуникативная компетенцияuk_UA
dc.titlePeculiarities of application of communicative method of studying Ukrainian language as foreign one at higher medical educational institutionuk_UA
dc.title.alternativeОсобливості використання комунікативного методу вивчення української мови як іноземної у вищому медичному навчальному закладіuk_UA
dc.title.alternativeОсобенности использования коммуникативного метода изучения украинского языка как иностранного в высшем медицинском учебном заведенииuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті. Кафедра суспільних наук та українознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
APSN_1_2018_62.pdf375.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.