Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16349
Title: Самооцінка власного здоров'я студентами Буковинського державного медичного університету
Other Titles: Самооценка собственного здоровья студентами Буковинского государственного медицинского университета
Self-evaluation of own health by students of Bukovinian state medical university
Authors: Вацик, Марія Захарівна
Ясинська, Ельвіра Цезарівна
Вацик, М.З.
Ясинская, Э.Ц.
Vatsyk, M.Z.
Yasynska, Ye.Ts.
Keywords: здоров'я
здоровий спосіб життя
хвороба
фактори ризику
здоровье
здоровый способ жизни
болезнь
факторы риска
health
healthy lifestyle
disease
risk factors
Issue Date: 2018
Publisher: Клінічна та експериментальна патологія
Abstract: Мета роботи – дослідити стан здоров'я та спосіб життя студентів-медиків та визначити шляхи профілактики серед них. Матеріали та методи. Інформація отримана під час аналітичного опитування студентів III, IV, VI курсів медичних факультетів Буковинського державного медичного університету; аналіз первинної соціальної інформації опрацьований за допомогою методів медичної статистики. Результати. Під час анкетування студентів-медиків вивчено самооцінку їх здоров'я за основними суб'єктивними чинниками, які формують здоровий спосіб життя, а саме: організація побуту, режиму навчання та відпочинку, активного фізичного навантаження, вживання алкоголю і тютюну, інших психоактивних засобів та їх впливу на функції організму. Особливо важливим є: чи використовують студенти набуті знання за період навчання у виші. Висновки. Вивчення оцінки стану власного здоров'я за суб'єктивними оцінками студентами-медиками БДМУ засвідчило, що більшість їх задоволена власним здоров'ям (добре та відмінне – 60,5%), 32,6% – задовільне, лише 4,6% – незадовільне. Оцінка результатів опитаних студентів-медиків показала їх недостатню медичну активність щодо застосування набутих медичних знань для формування засад здорового способу життя та усвідомлення реалізації відповідних комплексних профілактичних заходів захворювань, а саме: цілеспрямованої освітньої та гігієнічної діяльності формування системи громадських та особистих цінностей серед майбутніх медиків, забезпечення постійного динамічного нагляду за станом їх здоров'я під час навчання у виші, зокрема із наявними в них факторами ризику, пропаганди та, особливо, залучення їх до занять фізичними тренуваннями, створення належних організаційних заходів щодо створення умов, організації навчального процесу й інших для збереження здоров'я студентської молоді вишу.
Цель. Исследовать состояние здоровья и образ жизни студентов-медиков и определить пути профилактики среди них. Материалы и методы. Информация получена во время аналитического опроса студентов III, IV, VI курсов медицинских факультетов Буковинского государственного медицинского университета; анализ первичной социальной информации проработан с помощью методов медицинской статистики. Результаты. В ходе анкетирования студентов-медиков изучено самооценку их здоровья по основным субъективным факторам, которые формируют здоровый образ жизни, а именно: организация быта, режима учебы и отдыха, активной физической нагрузки, употребление алкоголя и табака, других психоактивных средств и их влияния на функции организма. Особенно важным является: используют ли студенты приобретенные знания за период обучения в вузе. Выводы. Изучение оценки состояния собственного здоровья по субъективным оценкам студентами-медиками БГМУ показало, что подавляющее большинство их довольны собственным здоровьем (хорошо и отличное – 60,5%), 32,6% – удовлетворительное, только 4,6% – неудовлетворительное. Оценка результатов опрошенных студентов-медиков показала их недостаточную медицинскую активность по применению приобретенных медицинских знаний для формирования основ здорового образа жизни и осознание реализации соответствующих комплексных профилактических мероприятий заболеваний, а именно: целенаправленной образовательной и гигиенической деятельности формирования системы общественных и личных ценностей среди будущих медиков, обеспечения постоянного динамического наблюдения за состоянием их здоровья во время учебы в вузе, особенно с имеющимися в них факторами риска, пропаганды и особенно, привлечения их к занятиям физическими тренировками, создание надлежащих организационных мероприятий по созданию условий, организации учебного процесса и других для сохранения здоровья студенческой молодежи вуза.
The purpose of the work: investigate the health status and lifestyle of medical students and identify the ways of prevention among them. Material and methods. Information was obtained during an analytical survey of the students of the III, IV, VI courses of medical faculties of Bukovina State Medical University; the analysis of primary social information was developed with the help of methods of medical statistics. Results. During the questioning of medical students, self-evaluation of their health by the main subjective factors that form a healthy lifestyle, namely the organization of life, the mode of study and rest, active physical activity, use of alcohol and tobacco, other psychoactive drugs and their influence on the functions of the body was studied. It is particularly important whether the students use the acquired knowledge for the period of study at the university. Conclusions. The study of the assessment of the state of their own health according to the subjective assessments by medical students of the Belarusian State Medical University shewed that the overwhelming majority of them are satisfied with their own health (good and excellent – 60.5%), 32.6% – satisfactory, only 4.6% – unsatisfactory. The evaluation of the results of the interviewed medical students showed their insufficient medical activity to apply the acquired medical knowledge to form the foundations of a healthy lifestyle and to realize the implementation of the corresponding comprehensive preventive measures of diseases, namely: the purposeful educational and hygienic activity of forming a system of public and personal values among future physicians, constant dynamic monitoring of their health while studying at a university, especially with their risk factors, Advocacy and, especially, involving them in physical training, creating appropriate organizational arrangements for creating conditions, organizing the educational process and others to preserve the health of the university's student youth.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/16349
Appears in Collections:Статті. Кафедра соціальної медицини та ООЗ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КЕП_2018_2_013.pdf1.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.