Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15402
Title: Вплив деяких соціальних факторів на пізнавальний розвиток дітей дошкільного віку
Other Titles: Влияние некоторых социальных факторов на познавательное развитие детей дошкольного возраста
The influence of some social factors on the cognitive development of the children of preschool age
Authors: Ященко, Юрій Борисович
Ященко, Людмила Василівна
Ященко, Людмила Василівна
Yashchenko, Yu.B.
Yashchenko, L.V.
Keywords: діти
пізнавальний розвиток
мікросоціальні характеристики
дети
познавательное развитие
микросоциальные характеристики
children
cognitive development
microsocial characteristic
Issue Date: 2002
Publisher: Клінічна та експериментальна патологія
Abstract: Розвиток пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку залежать від особливостей їх мікросоціальних характеристик. Діти, які виховуються в сім'ях з низьким соціальним статусом батьків та в умовах надмірного батьківського опікування, складають групу ризику щодо розвитку низьких пізнавальних здібностей.
Развитие познавательных способностей детей дошкольного возраста зависит от особенностей их микросоциальных характеристик. Дети, которые воспитываются в семьях с низким социальным статусом родителей и в условиях повышенной родительской опеки составляют группу риска в отношении развития низких познавательных способностей.
The research of the development of cognitive abilities in children of preschool age from different as for the microsocial characteristic conditions was conducted. It has been shown that children being brought up in the families with unfavourable social status of parents and in conditions of their parents' hyperguardianship make up a risk group of low cognitive abilities' development.
URI: http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15402
Appears in Collections:Статті. Кафедра педіатрії та дитячих інфекційних хвороб

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КЕП_2002_1_054.pdf264.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.